tirsdag, april 17, 2018

Tilbageblik.

Mit tilbageblik går ikke ret langt tilbage, selvom det er en uge siden, jeg skrev her sidst. Grunden til, at det ikke går langt tilbage, er, at jeg i går kom i gang med rodbehandling af den tand, der tilbage i januar blev limet. Jeg havde fået ondt i tanden, og der var kommet en tandbyld.
Det var en hård omgang i går med 75 min. i tandlægestolen. Jeg troede, det var en vittighed, da den gode mand sagde, at jeg skulle komme igen om en uge til samme behandling. Det var det ikke. Rodkanalerne skulle renses og skylles.
Det bedste ved den oplevelse var, at bedøvelsen virkede godt. Der var ingen nervesmerter.
Jeg var helt tummelumsk efter at have siddet med åben mund så længe. Men det kan vel ikke tage så lang tid at skylle rodkanaler? Der er ingen nerver, der skal identificeres og tages ud. Det er jo gjort.
Mit tilbageblik er så kort, fordi tandlægebesøget fylder så meget.

Men der er også sket andet.

På Silkeborg Bad var der i lørdags fernisering på en Ny Udstilling.

I onsdags var vagtgruppen inviteret til introduktion og omvisning med efterfølgende kaffe og kage.


Billedet er fra parken, hvor træerne er sprunget ud med blå stole. :-)











Der var vældig farverigt ude ved Almind sø i går.


Vi kunne se ud fra bussen på parkeringspladsen, at det var elever fra Silkeborg Højskole.
Der var instruktion og øvning ud i kajakroning.












 Der var øjensynligt et par mere øvede længere ude. Det pynter på den grå morgenstemning med to røde kajakker.
Badevandet er fem grader nu.

Johanne havde eftermiddagsservering ved køkkenklappen forleden dag.



















Lige pludselig i går opdagede jeg, at anemonerne er sprunget ud.

4 kommentarer:

  1. Gys, - den slags tandbehandlinger kan sætte tiden helt i stå.
    Hvor er det hyggeligt med din køkkenklap.
    Anemonerne var meget længe om at komme i år, men nu er der gang i dem. Jeg tror det går stærk med afblomstringen i denne lunhed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det bliver nok en kort sæson for anemoner med den varme, vi lige pludselig har fået.
      Det er ikke sjovt hos tandlægen, men jeg har i mange år kun haft småting. Det kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig at fortsætte med, men sådan er det ikke.

      Slet
  2. Jeg har også i dag set en hel skovbund dækket af anemoner - et dejligt syn, som bliver hilst med glæde hvert år.
    Uf da med tandlægebesøget ... den slags kan vi godt undvære!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er et dejligt syn, når anemoner dækker skovbunden.
      Ja, sådan nogle langvarige tandlægebesøg vil jeg gerne undvære.

      Slet