mandag, juni 18, 2018

En sidegevinst

På Folkemødet var der mulighed for, snart sagt, at få belyst hvilket som helst emne, man var optaget af.
Da jeg så Naturfredningsforeningens telt, kom jeg til at tænke på larven, som jeg ikke havde fået artsbestemt.
Billedet lå stadig på mit fotoapp., og jeg tænkte, at der måtte være en biolog eller lignende sådan et sted.
Det var der også. Han havde bare ikke larver og insekter som sit område. Men næste dag ville der være én.
Vi fandt dog ud af hjemme vha. Google, at det er en Lille Penselspinder. Den forvandler sig til en natsværmer på et tidspunkt og hører til sommerfuglefamilien.
Da jeg kiggede op fra min samtale med biologen, opdagede jeg, at Frank Erichsen aka Bonderøven, stod lige ved siden af og fulgte med. Han kendte heller ikke larven.
Det var noget af det rigtig sjove på Folkemødet, at man lige pludselig så eller kom i snak med den ene eller anden, som man ellers ser og hører i medierne.

Hov, jeg kom til at sætte gang i en opdatering, inden jeg var færdig med mit indlæg :-)

9 kommentarer:

  1. Det var dejligt at få opklaret, at det er en lille penselspinder, som forvandler sig til en natsværmer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, jeg kan også rigtig godt lide at finde ud af, hvad forskelligt hedder :-)

      Slet
  2. Jamen søde Betty, det var jo det, jeg skrev i min kommentar - men jeg kan se, at den har du nok slet ikke set endnu :-)
    Altid rart at få bekræftet, hvad jeg fandt ud af ... ;-)

    SvarSlet
  3. Ej Ellen, jeg har ikke set det. Men tusind tak, at du gjorde dig ulejlighed med at finde ud af det. Jeg går sjældent tilbage, men det vil jeg gøre nu :-)

    SvarSlet
  4. Tak igen Ellen. Godt, du skrev igen. Jeg blev opmærksom på, at der var to andre kommentarer, jeg ikke havde set.
    Hvis du ser det her, så et spørgsmål: Hvordan søger du? Hvilke søgeord bruger du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg billedgooglede bare larve med børster, så dukkede den op ikke ret langt ned på siden :-)

      Slet
  5. Der er jo hele tiden diskussion om, hvorvidt Folkemødet er et folke-møde, men dét har du da oplevet. Jeg må derover engang, - det må jeg altså!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, der foregår så mange ting :-) Jeg har kun hørt lidt af partiledernes debat, simpelthen fordi der var så mange mennesker, der havde stillet op i virkelig god tid.
      Du må derover engang.

      Slet