lørdag, februar 04, 2017

Om at tage imod ...

Intet 15.30 billede i dag.
Jeg har været til hyggelig eftermiddagskaffe hos gode venner.
Jeg blev hentet og bragt. Det føles mærkeligt og lidt nedslående, at jeg ikke kan bringe mig selv frem og tilbage. Men som de kære mennesker omkring mig siger, så vil de gerne.
Jeg øver mig i at tage imod.
For mig er det lettere at hjælpe, end at være den, der skal hjælpes. Det har faktisk også været mit arbejde - at hjælpe.
Nu har jeg så mulighed for at øve mig i den anden rolle.
Gad vide om jeg skriver om det emne hele tiden? Det må jeg til at holde op med.


I går fandt jeg en pose rødbeder i mit køleskab.

De har de fineste små, røde spirer.

Denne her top, som jeg har anbragt i en lille skål, er kun 5 cm høj.

Nu skal den stå i køkkenvinduet, så jeg kan holde øje med, hvor meget den vokser.
Det gør mig i godt humør at holde øje med sådan en lille spire.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det skønt med sådan en hyggestund hos vennerne, og nu er det med at nyde disse tiltag.
    Det er så hyggeligt med spirer i vinduet her i den sidste vinter mdr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det er godt at samle på hyggestunder :-)

      Slet
  2. Øv du bare videre, det er sundt at kunne give OG at kunne tage mod :-) Rødbedespirer, gad vide om de kan spises?

    SvarSlet
  3. Lene, ja der skal være balance i at give og modtage. Jeg tror, rødbedespirer kan spises. Mine skal bare have lov til at vokse ;-)

    SvarSlet
  4. Hyggeligt med en lille rødbedeven. Jeg tror da også, bladene kan spises.
    Det er dejligt, at du nu kan tage ud, - selvom du skal hentes.

    SvarSlet
  5. Eva, jeg elsker dit ord og smiler - rødbedeven! Tak for det ;-)

    SvarSlet