fredag, februar 24, 2017

Ud over rampen ...

"Du må se at komme ud over rampen."
Min datter sagde det, da hun ringede i morges, mens hun var på vej ud i verden, og jeg ikke var stået op endnu.
Jeg kunne ikke beslutte, om jeg ville med til Vorupør. I går aftes havde jeg meldt afbud til at gå med til et foredrag, selv om jeg ville blive hentet. Det sneede og jeg følte mig lidt forkølet.

Jamen, hun havde jo ret. Jeg er ved at gro fast herhjemme. I min lune, trygge hule. Her er så kendt og komfortabelt. Jeg får hyggelige besøg af familie og venner, der medbringer mad og kager. Det er så dejligt og let. Udenfor sner det, eller det gjorde det i går. Så tør jeg ikke gå ud. Sæt jeg skulle falde.

Efter den lille telefonsnak blev jeg inspireret til at tage skeen i den anden hånd.
Jeg tager med til sommerhuset i Vorupør. Og jeg glæder mig.
I eftermiddags gik jeg en lang tur på næsten en time. Det er lidt snegletempo, men solen skinnede og blæsten var frisk, så jeg nød det. Jack skinnen er irriterende (11 dage tilbage), og det gjorde lidt mere ondt i knæet det sidste stykke vej. Men jeg skal helt sikkert mere ud.


Chr. var her et par timer i går.

Nu fik jeg endelig lært, hvordan man laver armbånd og ringe af de farverige elastik-loops.

Det er fastelavnstid og han har dekoreret sig selv som en farlig pirat.







15.30 billede i dag:
Mon ikke det er vinterens sidste sne?

4 kommentarer:

  1. Det håber vi - altså det med, at det nok er den sidste sne - men der kan desværre nå at komme flere læs endnu.
    Hvor er det skræmmende nemt at gro fast ... godt du har en datter eller to, der kan ruske lidt op i dig :-)

    SvarSlet
  2. Ellen, næsten helt umærkeligt gror jeg fast. Det er skræmmende så hurtigt. Godt nok er der gået to mdr., men alligevel. Ja, det er godt med døtre, der kan ruske i mig. Heldigvis blidt ;-)

    SvarSlet
  3. Det er fuldt forståeligt, at du ikke har lyst til at gå ud, når det er glat. Og på den ene side er det jo ganske fint, at man indstiller sig på en ny situation, på den anden side også værd at bemærke til sig selv, at man skal passe på ikke at indstille sig for meget.
    Du har dejlige døtre og udsigt til en ferie. Og kun 11 dage tilbage til skinnen skal af!

    SvarSlet
  4. Jeg kender godt den der med, at blive forfalden til den hjemlige hygge og enkelthed, men du virker nu som en person, der nok skal komme på banen igen, og hvor er der godt at vi har vore døtre.
    Vejret i øjeblikket maner nu også til forsigtighed. Vh Marianne Bentzen

    SvarSlet