tirsdag, august 23, 2011

Udstillingen synger på sidste vers.

Næste gang jeg skal 'på arbejde' på Silkeborg Bad, er de mange guldalderbilleder fra udstillingen 'Det Sublime Landskab' væk.
Udstillingen slutter d. 28.aug.
Jeg vil ikke af med mine favorit billeder.
Et af dem er Godfred Christensens store billede 'En sø i Himmelbjergegnen efter regn'.
Det er meget stort, 127x190. Ikke ligefrem et sofastykke.
Billedet er malet i 1888 og hører til på Statens Museum for Kunst.

Fotograferet fra udstillingskataloget.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det dog smukt! Tænk, at kunne male sådan. Jeg forstår egentlig godt, at du ikke vil af med netop de billeder, men jeg er helt sikker på, at der kommer noget andet godt i stedet ☺.

    SvarSlet
  2. Du må op med den store pengepung....giver dig ret, det ER smukt.

    SvarSlet
  3. Det *er* da et sofastykke - 1.90 passer lige præcis til en trepersoners ;-)

    Okay så... men det er et utrolig smukt og stemningsfyldt maleri...

    SvarSlet
  4. Men bagefter kommer der jo andre værker som er spændende på en anden måde. Forhåbentlig bliver du lige så glad for dem....

    Jeg synes det er et rigtig fantastisk job du har! *S*

    SvarSlet
  5. Hvor ville jeg gerne se den udstilling, Betty - men det er jo desværre lidt langt væk fra mig. Som Jens også skriver, så er det et fantastisk job, du har!

    SvarSlet
  6. Tak for jeres meget værdsatte kommentarer. ;-)

    SvarSlet