mandag, december 26, 2011

Milde juledage.

Hygge, samvær og en masse dejlig mad.
Sådan har julen været i min familie, og i dag også i Henriks familie.

I morgen står den på travetur sammen med min bror og svigerinde, og jeg havde tænkt, det skulle være rundt om Silkeborg Langsø. En tur på 7 km.
For at sikre mig, at det er muligt, gik jeg noget af ruten i går. Vandet står nemlig højt.

Det blev dog ikke den høje vandstand, der forhindrede mig i at komme rundt om søen, men anlægsarbejdet i forbindelse med motorvejsbyggeriet.
Det blev lige pludselig tydeligt for mig, at fra og tilkørselen kun ligger en halv times gang væk.
Gad vide, hvor meget jeg kommer til at høre til det?
En masse træer er blevet fældet.
Der er nogen, der har lagt kageservietter på?



I dag blev jeg glad, da jeg så blomsterbutikken på Pauls Kirkeplads havde deres gentleman ude.
Det betyder, der er åbent.
Der var masser af afskårne amaryllis.
Sådan et par langstilkede kan sagtens stå alene uden pyntegrønt.



4 kommentarer:

  1. sikke da en herlig gentleman den blomsterbutik har,,, :D

    SvarSlet
  2. Det er et sjovt påfund med den fine gentleman uden for blomsterbutikken :-) Jeg håber du slipper for larm i forbindelse med anlæggelse af motorvejen, Betty! Det er en meget mild jul, vi haft - sidste år ved denne tid var vi sneet inde her hos os.

    SvarSlet
  3. Det bliver nok mere selve motorvejen end til- og frakørslen, du kommer til at høre, desværre ... især i regnvejr.
    Naturen selv er ret god til det med kageservietter - godt indfanget, Betty :-)

    Og sikke en sød lille fyr med en stor tromme - det tenderer, hvad jeg ville kalde en hadegave, må jeg nok indrømme ;-)

    SvarSlet
  4. Ellen, det er den stadige strøm af biler, der kan høres. Men man kan vænne sig til meget.
    Trommen er fra barnebarnets farmor. Hun har med børn at gøre i sit arbejde, så hun ved, hvad der er godt.
    Det må forældrene nok finde sig i ;-)

    SvarSlet