torsdag, juni 14, 2012

Jordbærrene svigter ikke ...

Selv om sommeren svigter os, så svigter jordbærrene ikke.
Jeg købte danske jordbær i dag for 24 kr.
Så er det da sommer.
Men nattens temperatur forudsiges at komme ned på 3-4 grader.
Der er ikke meget sommer over sådan en nat.

Der er noget sjovt med jordbær og stavning.
Jeg var i tvivl, om der skulle 2 r i jordbær i flertal, så jeg slog det op.
I flertal skal der kun være et r.
Hvis der er tale om 1 bær, hedder det jordbærret.
Sjovt, ikke?
Tilføjet d. 16. juni
Google har ikke ret i at stave jordbær i flertal med 1 r!!!!
Tak Ellen, fordi du gør opmærksom på det!

Jeg prøvede noget nyt.
Finthakket frisk basilikum blandet med sukker.
Jordbærrene halveres, og det hele blandes.
De klæ'r hinanden. Jordbær og basilikum.

6 kommentarer:

  1. Wau det lyder forfriskende anderledes, men tænker lidt på det sukker, vi bruger ikke gerne sukker her i huset , men jeg vil altså prøve din variant .....

    SvarSlet
  2. Jonna, jeg plejer heller ikke at bruge sukker, men jeg havde lyst til at prøve denne her variant.
    Måske vil det være fint helt at udelade sukker? ;-)

    SvarSlet
  3. Hvor lyder det spændende med basilikum i sukkeret - blogland er et dejligt sted at få inspiration! Vi har købt jordbær i Fakta til 20 kroner for ½ kilo i de sidste dage.

    SvarSlet
  4. Hmmm, hvor har du mon slået det op? Der skal to r'er i jordbærrene (eller tre i alt, om du vil :-) - synes du ikke også, at det andet ser lidt forkert ud?
    Prøv at se i retskrivningsordbogen på nettet: http://www.retskrivning.dk/ro/ro.htm
    Sorry - jeg plejer ikke at blande mig i folks stavning på egen blog ... det var kun fordi du skrev, at du havde slået det op, jeg synes, jeg måtte pippe lidt.
    At der så er flest googlehits på 'jordbærene' er jo kun sørgeligt ... 'ordnet.dk' er enig med mig i de mange r'er :-)

    SvarSlet
  5. Madame, der en inspiration i blogland. Det er herligt.

    SvarSlet
  6. Ellen, jeg synes nok, det var underligt.
    Jeg googlede.
    Altså, jeg må snart lære at google er upålidelig. ;-)
    Tak fordi du gør mig opmærksom på det.

    SvarSlet