fredag, juli 05, 2013

Den ændrer billedet ...

Det er da utroligt, som en enkelt ny og meget stor skulptur i parken på Silkeborg Bad kan ændre oplevelsen af de gammelkendte skulpturer, der har stået der i årevis.
Jeg synes, jeg så det hele med nye øjne, da jeg første gang i dag så Lars Abrahamsens store skulptur, der er lavet af genbrugstræ. Han kalder den Tapmule.
Udstillingen ORD TIL ANDET er bygget op omkring 3 billedkunstnere og 3 forfattere, der parvist relaterer til hinanden.



Der er mange detaljer i genbrugstræet, når man går rundt og kigger

Ægget får et helt andet udtryk i det perspektiv.

Det samme kan man sige om Vannmann.
Der er flere store skulpturer indendørs og jeg bliver fri for at sige til publikum,  at de ikke må røre ved de forskellige genstande. Tværtimod opfordres vi til at røre.

I går var der omvisning for vagtgruppen i den nye udstilling, og bagefter blev der budt på kaffe og kage.
Når Iben har vist rundt og fortalt, folder det hele sig ud på en anden måde, end hvis man selv går rundt og kigger.


4 kommentarer:

  1. Det må altså være spændende at arbejde der. Og skønt, at I får en omvisning, så I også kan fortælle lidt videre til publikum.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er det. Og omvisningen er guld værd ;-)

      Slet
  2. Det er altid meget mere givende at at have en god guide på, når det gælder kunstoplevelser - jeg er i hvert fald ikke så god til at se på kunst alene. Jeg gør det, men får sjældent så meget ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har det på samme måde. En god guide gør en stor forskel.

      Slet