søndag, oktober 18, 2015

Feriedage går hurtigt.

Feriedage går hurtigt i godt selskab.


Johanne og jeg sorterer kastanjer.


Man kan vist nok kalde det hendes yndlingsplads - der på køkkenbordet -  i gang med at flytte kastanjer eller tændstikker eller noget andet.

Flytte fra krus til æggebæger til tærtefad - og tilbage igen.

Og jeg synes, det er herligt at være med i processen.





Det er også meget sjovt at sidde i kurven, mens far passer på.


Hun er meget koncentreret. Jeg tror, det er tændstikker, hun flytter med.

Huset på Knottivej var stort og rummeligt - et godt legehus. Og tæt på alting (som ikke er så meget i Vorupør)
Men havet og stranden.
Lørdag morgen kl 8.30 mødes Vinterbadeklubben i Havbadet.
Jeg var der kun for et hurtigt kig. Og en lille snak med en af deltagerne. Nogle af dem ligger og plasker rundt i vandet - jeg ved ikke hvor længe.
Jeg dypper mig og går hurtigt op. Men det blev kun til en gang -  i onsdags.
Vi skulle allerede være ude af huset kl 9. Det var min undskyldning for ikke at hoppe i.

Christian og jeg havde en god arbejdsdeling på stranden en dag.
Jeg samlede krabbekløer og skjolde.
Han slog dem i tusind stykker med en stor kæp. Det kan der gå lang tid med.


6 kommentarer:

  1. Dejlige billeder fra nogle skønne dage med børn, børnebørn. En dejlig beskæftigelse i efterårsferien. At have nogle dage sammen med det kæreste guld. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyden, tak for din kommentar om mine billeder. Det er dejligt at være sammen med "guldet", som du siger ;-)

      Slet
  2. I får da "ordnet" en del, - både kastanjer, sten og agern. Lige sådan skal en ferie med små børn være.

    SvarSlet
  3. Eva, de får nemlig "ordnet" en del. Ikke at jeg altid forstår det, men det er jo heller ikke nødvendigt. ;-)

    SvarSlet
  4. Dejligt at se dit liv med familien. Det er så skønt at studere de smås leg og opdagelse af verden.
    Mine er allerede ved at blive for store til den slags - hvor tiden dog flyver!

    SvarSlet
  5. Ellen, tænk så hurtigt det går. Dine er blevet så store i de år, jeg har fulgt din blog.

    SvarSlet