onsdag, oktober 19, 2022

Fra sommerland.

 Vores feriested opfylder alle behov for børn: pool og bordtennis. Det er et stort hus bygget for 30 år siden, men sikkert moderniseret løbende. I hvert fald er der alt i udstyr til madlavning og et komfortabelt liv. Udlejerne flyttede herfra for seks år siden, til en nærliggende lille by, for at bo sammen med de gamle forældre.


Billedet er fra intro-pjecen.

Det er et meget rummeligt hus med tre store værelser og to badeværelser. Udenfor er der tre møblerede terrasser, der vender i hver sin retning. 

I plantagen dyrkes der mandler, figner, oliven og johannesbrød. Høsttiden er vel forbi. Der er mange mandler på træerne. Og johannesbrød, som anvendes i fødevareindustrien, hænger stadig på træerne eller ligger som nedfaldsfrugt.




Den meget populære pool, hvor  det ikke er nødvendigt at tage hensyn til andre. Det er lykken med sådan en privat pool. Vi er heldige med vejret. 

Ugen før vi kom, var der regnvejr. Der har været sol hver dag i vores uge. 25-28 grader om eftermiddagen. Morgen og aften er  der køligere, og det kan godt føles lidt koldt inde i huset med de tykke vægge og skodder for vinduerne, men det må være perfekt på en hed sommerdag.

Jeg har endnu ikke badet. Min forkølelse har drillet med hoste og snot i øvre luftveje. De første par dage også hovedpine. Min lugte- og smagssans forsvandt helt. Den er på vej tilbage, men i en forvrænget udgave. Jeg undrer på, om jeg har en lille corona? Ikke at jeg tror, det ville udløse nogen foranstaltninger? Sådan som jeg læser vejledningen fra Sundhedsstyrelsen, så behøver man ikke mere lade sig teste ved forkølelser. Jeg synes, det kunne være sjovt at vide, om det er en coronavariant? Men det handler udelukkende om min nysgerrighed. Jeg vil ikke vaccineres så tæt på en infektion, så jeg aflyser den vaccinationstid, jeg har d. 20. Jeg husker fra dengang børnene var små, at de ikke skulle vaccineres, (det almindelige børnevacc. program) hvis de lige havde været syge. Ved ikke om det stadig er sådan?

Det populære bordtenninsbord.














2 kommentarer:

  1. Du har da sikkert haft en mild coronainfektion, men det bekræfter mig bare i, at vi ikke behøver at være nervøse for at få det, når blot vi er vaccineret.
    Det er et herligt hus, I har fundet. Og hvor er det dog dejligt for dig, at dine børn har lyst til at have mormor med på ferie. Det er ikke alle, der er så privilegeret.

    SvarSlet
  2. Ellen, det er en corona, jeg har haft. Jeg mailede med min læge, for at få at vide, hvor lang tid, der skulle gå til vacc. efter en forkølelse.
    Hun svarede tilbage, at jeg skulle blive testet. Hvis corona, skulle der gå en måned. Hvis ikke, skulle der gå en uge.
    Øv, at jeg ikke fik de vacc. tidligt i oktober. Men sådan er det.

    SvarSlet