søndag, februar 26, 2012

Omkring Aros....

Museumsbutikken på Aros har små og store, mere eller mindre finurlige og smukke ting.
Jeg gik forbi i formiddags for at finde en lille fødselsdagsgave.
På vejen kom jeg forbi det gamle, knudrede træ.
Nu ved jeg, det er et pæretræ.
Helt nederst på stammen er der et lille hulrum, og der var en besked....

Jeg var ikke inde og kigge på kunst i dag.
Da jeg gik ud på den anden side af bygningen, var det helt tydeligt, hvorfor nogle naboer til Aros har klaget over Regnbuen.

Billedet er taget ved 11 tiden.
Her er der ikke tale om den blå time, men om den røde.
Gad vide, hvad det betyder for ejendomsprisen at have en nabo, der ændrer på dagslyset på den måde?

Jeg har regnbue-oplevelsen tilgode.
Der er sikkert flot udsigt deroppe fra.

12 kommentarer:

  1. Nøj, hvor må det dog være surt at bo med det lys!
    Skiltet ved pæretræet er fantastisk!

    SvarSlet
  2. Jeg har heller ikke haft fornøjelsen af regnbuen endnu.

    Sikke et dejligt skilt i træet.

    SvarSlet
  3. Ddet kan sikkert ikke dreje sig om så lang tid, at den røde lampe lyser i lejlighederne?
    Jeg forstår nu udmærket, at det må være irriterende alligevel...

    ELsker dit flotte pæretræ - har jo noget med nøgne træer, ved du :-)

    SvarSlet
  4. ja godt det ikke er mig der bor der... Men vil virkelig gerne se regnbuen engang...

    SvarSlet
  5. Uha, tænk at bo hvor dagslyset bliver farvet på den måde, du viser her. Når du fortæller om museumsbutikken på Aros, kommer jeg til at tænke på Louisiana butik - jeg kunne næsten ikke styre mig for nogle dage siden. Håber du fandt en fin lille fødselsdagsgave.

    SvarSlet
  6. Tina, det skilt ved pæretræet, fik mig til at gå videre med et smil på læben.
    Dejligt med små hilsner.
    jeg er heller ikke misundelig på dem, der bor i de lejligheder, der får ændret lyset.

    SvarSlet
  7. Eva, jeg var ved at tro, at jeg var den eneste, der ikke havde været i Regnbuen. ;-)
    Vi når det nok.
    Den ser også fin ud udefra.
    Ja, det var et dejligt lille skilt.

    SvarSlet
  8. Ellen, du har sikkert ret i, at det ikke kan dreje sig om mange timer med det røde lys.
    Det er nok altid irriterende at blive påført noget, man ikke selv har valgt.
    Det var lige noget for dig - det nøgne pæretræ. ;-)
    Det var smukt i al sin knudrethed.

    SvarSlet
  9. Jonna, gad vide, hvordan det er at bo der? Om man bliver vanvittig - eller vænner sig? Forhåbentlig det sidste.
    Måske du skulle tage en tur med dine kunstvenner til Aarhus? ;-)

    SvarSlet
  10. Madame, jeg fandt en fin, lille og praktisk gave. ;-)
    Jeg kan godt forstå, du bliver fristet i Louisianas butik.

    SvarSlet
  11. Jeg god forstå hvis de klager, når man ser dine billeder ,jeg har heller set regnbuen endnu.

    SvarSlet
  12. Jeg tror det er første gang jeg ser AROS fra den vinkel - og jeg er lidt forbavset. Sikken en utrolig kedelig firkantet kasse - gad vide om det bare er mig der tænker sådan?!

    Heldigvis ved jeg jo, at det er meget flottere indvendig.

    SvarSlet