torsdag, august 09, 2012

Traditionen tro ...

I går lagde jeg an til hindbæreddike.
Det gør jeg hvert år. Bare en lille portion.
Det gøres i al sin enkelhed ved at lægge hindbær i en flaske og hælde eddike over.

Allerede i dag er bærrene begyndt at blive lidt blege. I løbet af 8-10 dage bliver de helt hvide og skal fiskes op igen.
Men så har jeg en fin rød, hindbærduftende eddike, der er velegnet til dressing.

Jeg skal til et lille kusine-træf i Frederikshavn.
Vi mødtes sidste år efter rigtig mange års pause, men godt hjulpet på vej af Facebook.
Nu glæder jeg mig til et gensyn.
Der er nok ikke så mange gamle minder, der skal pudses af i dag. Det gjorde vi så grundigt sidste år.
Men det skal nok blive hyggeligt.
En tradition kan man vel ikke kalde det, når det er anden gang?
Hvornår er noget blevet til en tradition? Hvor mange år og hvor mange gange skal der til?

8 kommentarer:

  1. Det lyder meget lækkert med hindbæreddike, Betty - det har jeg ikke hørt om før! Rigtig god tur til kusinetræf i Frederikshavn.

    SvarSlet
  2. Tredje gang er det en tradition! Anden gang taler man om, at næste gang er det en tradition :-)
    Flot eddike, når den bliver færdig, kunne jeg forestille mig.
    Ville den mon ikke blive endnu bedre med vineddike? Har du prøvet det?

    SvarSlet
  3. super fin ide med hindbær eddike, det har jeg aldrig set før...
    DEt må være næste gang i mødes at i kan kalde det en tradition syntes jeg . God tur

    SvarSlet
  4. En lille tradition er det jo, når det er 2. gang..., men 3. gang er det helt sikkert:)

    Hindbæreddike, - jeg mener, vi har brugt det til at lægge svesker og æbler i inden det skulle i anden juleaften. Det må jeg lige forske i....

    SvarSlet
  5. Ellen, ok. tredje gang taler vi om en tradition ;-)
    Vineddike ville da have været perfekt. Det skal jeg huske til næste gang.

    SvarSlet
  6. Jonna, det er let at lave hindbæreddike.
    Ja, 3. gang er en tradition ;-)

    SvarSlet
  7. Eva, I er enige. Jeg tilslutter mig 3. gang. ;-)

    SvarSlet