mandag, marts 10, 2014

Solsortefløjt og krokus.

Solen har skinnet i dag. Der har været 10 graders varme - måske mere.
Ved solnedgangstid hørte jeg solsorten synge sin skønne sang.
Så må det være forår.
Krokus folder sig ud.
Desværre har de ikke så lang levetid, så det er med at nyde dem, mens de er her.


Jeg har med vilje ingen gule krokus, fordi jeg har så mange erantis.
Erantis er min vinter-yndlingsblomst. Det er den første, der dukker op uanset, hvor koldt og mørkt det er. Men når jeg så har glædet mig over det gule blomsterflor, så er det dejligt, at de næste er blå og lilla.

I går nød jeg Mattias' selskab - og de andres.
Mattias havde på et tidspunkt meget travlt i sit udekøkken.
Vand i en lille spand og en skål, og så er der materiale til køkkenaktiviteter. 
 Det er et herligt legetøj

6 kommentarer:

  1. Det er simpelthen så skønt med forårsvejret.
    Og køkken-leg går vist aldrig af mode.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, vi kan slet ikke få nok af det forårsvejr. Ja, køkken-leg er altid spændende.

      Slet
  2. Sikke han hygger sig, den lille mand! Jeg har også hørt solsorten synge sin dejlige sang - der er meget at nyde lige nu med alle de smukke forårsblomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, han hygger sig ;-)
      Dejligt at du også har hørt solsorten.

      Slet
  3. Foråret med sine første blomster kan næsten ikke nydes nok - hverken af store eller små :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, vi er vist alle begejstrede for foråret ;-)

      Slet