onsdag, august 12, 2015

Udendørshygge i børnehaven.


Christian havde travlt med at lege, da jeg kom for at hente ham i børnehaven.
Jeg må altid stå lidt og kigge mig omkring for at få øje på ham i flokken på legepladsen

Sommetider kalder han, fordi han har set mig først.
Andre gange er der et andet barn, der kommer hen til mig, peger og siger "Christian er lige der."

I dag var der mulighed for at få massage med en blød bold. Det var populært. Flere børn stod i kø.
Hyggeligt og afslappende.


På vejen hjem ville Christian vise mig noget, han havde set nede i skoven, da børnehaven havde været på tur for at samle grankogler.
De havde ikke haft mulighed for at spise af hindbærrene, så derfor måtte vi tilbage.

Vi passerede en legeplads, hvor han viste mig sin alternative måde at komme ned ad rutchebanen på.
Da jeg udtrykte min tvivl om, hvorvidt det var tilladt i børnehaven, svarede han, at det måtte de godt. 
Jeg har stadig mine tvivl.
Vores hjemtur som kan gøres på 10-15 min., varede  lidt mere end en time, og vi var begge godt trætte på den gode måde, som kan kureres med mad, drikke og hygge i sofaen med en Barbar-film.

8 kommentarer:

  1. Det lyder bare som verdens hyggeligste mormor-afhentning.

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig hjemtur - men løb ned ad rutchebanen ser lidt farligt ud :-)

    SvarSlet
  3. Gitte, jeg synes også, det er for vildt at løbe ned ad rutchebanen. Han rutcher det første stykke, bremser med benene på kanten, rejser sig op og løber. Han virker sikker i det. Men jeg tror ikke, de gør det i børnehaven?

    SvarSlet
  4. En vidunderlig fortælling fra et par timer i børnehøjde. Det er så skønt hvad de dejlige små poder kan berette og vil vise :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyden, det er herligt at tilbringe et par timer sammen med en 4 årig. Jeg har sjældent planlagt noget på forhånd.

      Slet
  5. Jeg ville også have mine tvivl om børnehavetilladelsen til den form for nedtur, men den tiltaler sikkert Den Modige Dreng i Christian :-)
    Du er altså alle tiders mormor, når du accepterer, at et kvarter må tage over en time :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg tænker ikke, at målet er at nå hjem til mig så hurtigt som muligt. Det er mere processen undervejs. Der er meget at se og snakke om. ;-)

      Slet