torsdag, juli 07, 2016

Allerede nogle dage inde i juli.








Heldigvis var det tørvejr i dag, da en lille flok børn dukkede op for at deltage i tegneundervisning i parken på Silkeborg Bad.
Jeg tror, de havde et par spændende timer.
Jeg oplever det, som jeg så ofte før har erfaret, at jo oftere jeg ser en udstilling, jo bedre synes jeg om den. Det gør det så meget mere interessant at gå der som vagt.

I går hentede jeg en meget farlig pirat i børnehaven. Nogle af børnene er begyndt at holde sommerferie, så pædagogerne havde tid til at gøre noget ekstra. Alle drenge var farlige løver eller pirater. Pigerne var farvestrålende sommerfugle.

I forgårs var Mattias' rygsæk meget tung af sten på vejen hjem fra børnehaven.
Vi tog alle sten ud i køkkenvasken, vaskede dem og kiggede nøje på dem. Desværre kender jeg ikke navne og historie om forskellige sten. Jeg må hellere låne en bog på biblioteket.
Han var i hvert fald meget interesseret.

Det har været køligt og blæsende de seneste dage. Regnbyger kommer og går. Min græsplæne trænger meget til at blive klippet, men den når ikke rigtig at blive tør nok til det.
Jeg så det her sjove sommerbillede i et blad.
Jeg vil have vejr til den slags aktiviteter. ;-)


Kunstneren er Brit Fage fra Struer.


6 kommentarer:

  1. Det må være et spændende job, du har der på Silkeborg Bad. Det fører så mange interessante oplevelser med sig. Tegnesafari, - herlig ide.
    Og dejligt som børnebørn kan udvide ens horisont. I øjeblikket er det bilmærker, der er på programmet her. En af "mine" små piger på to år er helt optaget af det.

    Skønt sommerbillede. Du har ret, vi må have det gode vejr frem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er nemlig et interessant lille job, fordi der er så mange oplevelser. Og små snakke med de mennesker, der kommer for at se udstillingerne. For tiden er der tydeligvis turister. De er som oftest begejstrede for den lille perle, som stedet er.
      Hvor er det sjovt, at dit lille pigebarnebarn er optaget af biler. Engang troede jeg, at det kun var drenge. Noget af det første Johanne (snart to) kunne sige var gravko ;-)

      Slet
  2. Det fine vejr kommer forhåbentlig igen.
    Hvor er det dejligt for dig at have sådan et job, når du hele tiden kan se noget nyt i en udstilling.
    Sten kan drille ... det er svært at se om det er den ene eller den anden type, men studiet af dem er faktisk ret spændende. Jeg gik meget op i det en overgang og lærte meget af det.

    SvarSlet
  3. Ellen, det fine vejr må jo komme igen ;-)
    Jeg kan godt se, at der er store variationer indenfor samme slags sten, så det må være vanskeligt at bestemme, hvor de hører til.
    Du kan sikkert meget om sten. Jeg synes, det er sjovt, når børnebørn udvider ens horisont, som Eva skriver. ;-)

    SvarSlet
  4. Sådan et job gad jeg godt have, når sygeplejetiden er omme. Det kan man(jeg) kun blive klogere af og børn udvider konstant ens horisont :-)

    SvarSlet
  5. Lene, det kan jeg godt forstå ;-) Og ja. Børn udvider ens horisont. Det er dejligt.

    SvarSlet