fredag, november 04, 2016

Sådan ser den ud i dagslys.


Det var mørkt, da jeg kom hjem i går, så jeg kunne ikke se, hvor stor skade frosten havde gjort på min georgine.

I dag ses det med al tydelighed, at den sæson er forbi.

Jeg overvejer, om jeg skal gemme knoldene i kælderen, eller jeg skal sige, at nu har jeg prøvet det.
Mine overvejelser handler om, at trods plantning i krukke, så lykkedes det alligevel snegle at invadere planten og gøre stor skade på blade og blomster.

Mirakuløst nok, så rettede den sig op hen på sensommeren og stod til sidst med flotte blade og blomster.

Så måske prøver jeg igen.
Den er jo flot.

Aftalen med min bademakker fungerer godt. Vi mødes kl 10 tirsdage og fredage og går til Vestre Søbad. En lille gåtur på 10 min. gennem skoven.
Der er mere stille og fredelig der.
Østre søbad ligger tæt ved vejen og parkeringspladsen. Der er mange gående og badende, så jeg vælger altid Østre, når jeg er alene.
Vandet er 8 grader nu.

4 kommentarer:

  1. Jeg synes naturligvis, at du skal gemme din georgineknold :-)
    Hvis du lægger Ferramol rundt om krukken, kommer der ingen snegle i den. Ferramol er kun skadeligt for snegle og er godkendt til økologisk dyrkning.

    SvarSlet
  2. Ja, så kom kulden da, - det kan ses.

    Hvor er det fint med din bademakker.

    SvarSlet
  3. Når jeg ser hvordan blomster etc. bliver som billedet af dine georginer skynder jeg mig at vende blikket mod farverne på de blade der stadig er der, eller sender tankerne et andet sted hen, for jeg bliver så vemodig.
    Dejligt du sluttede af med en dejlig tur til en af dine aftaler med din bademakker. Jeg synes altså stadigvæk du er sej :-)

    SvarSlet
  4. Ellen, Eva , Karin, mange tak for jeres kommentar.

    SvarSlet