søndag, november 22, 2020

Skal vi mødes på Teams?

 Skal vi mødes på Teams og drikke vin kl 19 på fredag, skrev min tidligere kollega i en mail. Lige i første øjeblik tænkte jeg, om der var kommet en ny cafe, jeg ikke havde hørt om?  Men det er selvfølgelig et af flere virtuelle mødesteder, som jeg først nu har stiftet bekendtskab med.

Vi, seks tidligere kolleger, plejer at mødes på skift og spise hos hinanden hvert kvartal. På grund af corona-situationen havde vi aflyst vores planlagte møde. Vi kommer fra hver vores børnefamilier, hvor vi har tæt kontakt med store og små og så ingen grund til at blande os. Det var interessant at mødes på skærmen på den måde. At se hinanden dukke op. Bortset fra én, der ikke kunne slå kameraet til på sin computer. Men vi kunne høre hende. Jeg synes, ulempen var, at vi kom til at snakke ind over hinanden. Det havde været godt med en ordstyrer. Vi har aftalt, vi skal mødes igen om en måned, og da skal det være på Skype, som jeg heller ikke har erfaring med. Men det er godt at prøve det og blive fortrolig med den måde at ses på.

Jeg har været ved at flytte om på reoler, og da kom der bøger og spil frem, som ikke har været i brug i meget lang tid. Bl.a. Danmarksspillet. Christian, der var her i fredags, blev meget optaget af det.

Jeg blev mindet om remser fra min skoletid, da vi skulle lære udenad: Odense, Bogense, Middelfart, Assens, Fåborg, Svendborg, Nyborg, Kerteminde. Når jeg hører et bynavn, ser jeg altid Danmarkskortet for mig. Jeg er blevet klar over, at alle ikke har det sådan.
Geografi var et af mine yndlingsfag, og jeg elsker at kigge på kort. Især de gode kort med mange detaljer. Christian går i 3. klasse og kender ikke så mange bynavne og byernes placering endnu. Men han havde fortalt om det hjemme, og da Johanne var her i går, ville hun spille Danmarksspil også. Det blev selvfølgelig i en meget forenklet udgave, men sjovt alligevel. Jeg vil gerne smitte dem med min glæde over kort :-)


2 kommentarer:

  1. Hvor er det en god idé at spille Danmarksspillet med dine børnebørn!
    Ja, nu er vi alle nødt til at være opfindsomme, og det lyder hyggeligt, at du mødes med dine tidligere kolleger online. Teams kender jeg slet ikke.

    SvarSlet
  2. Der er vist mange former for videosammenkomster, der florerer for tiden :-)
    Jeg foretrækker godt nok at mødes i virkeligheden, og kan vi ikke det, så må vi vente, men sådan er vi jo så forskelligt indrettet :-)
    De fleste brætspil er virkelig gode, så dem kan man næsten ikke få for mange af.
    Charlotte og Pernille spillede også Danmarksspillet, kan jeg huske.

    SvarSlet