tirsdag, april 20, 2021

Noget om postvæsenet og det blomstrende forår.

Jeg har haft en god erfaring med PostNord, som ellers tit bliver skældt ud. Faktisk sender jeg aldrig breve, så mit erfaringsgrundlag er ikke så stort mere. Men jeg har købt en taske af Ellen, der har bloggen Hos Mommer. (jeg ville have lavet et link, men det mislykkes for mig)

Den er så fin. De blå nuancer og fine mønstre passer godt til min lyseblå frakke. Der gik kun en eller to dage, før den blev afleveret hos mig. 
Men det pudsige var, at to dage efter leveringen var der en mail fra PostNord: 
"Kære Kunde
Poste Denmark informerer dig om, at din forsendelse RR185361DK stadig venter på instruktioner fra dig. Den leveres så snart omkostningerne er betalt.
Gebyr, der betales: 27,18 DKK
Send min pakke." (den sidste sætning er highligted)

Den klikker jeg selvfølgelig ikke på. Men hvor er det skørt, irriterende og tåbeligt!!!!
Har "de" haft adgang til PostNord, så "de" ved, der har været en pakke undervejs til mig? Eller er det bare tilfældigt?

Apropos postvæsen, så fik jeg en historie om det britiske postvæsen fra min 89 årige nabo. Hun har en datter i London, og der er børnebørn og oldebørn i familien. Hvert år siden børnene var små har hun sendt et pengebeløb til dem, fordi der kom en påskehare i hendes have og afleverede dem. Altid britiske pund i sedler lagt i en kuvert og sendt som et almindelige breve. Det er gået helt upåklageligt i mange år. I god tid før påske sendte hun sine breve afsted. Men det barnebarn med familie, der bor i en ikke helt lille by syd for London, undrede sig. Ingen påskebrev fra mormor? De andre havde fået? Men så, d. 12. april eller deromkring var der endelig brev i postkassen. Hvor havde brevet været, og hvorfor havde det varet så længe???? Svaret var, at postbudet havde ferie ...
Slå lige den :-)


Jeg har været på anemonetur i Lysbroskoven sammen med min datter og Mattias og hans ven. Blomstringen, vejret, søens blå vand. Det hele var bare så perfekt. 

Drengene gik ikke så meget op i anemonerne. De begyndte straks at samle rafter og grene for at bygge et tipi-hotel. Det er herligt at se, hvordan deres fantasi udfolder sig.

Det er en hundeskov, og da vi elsker hunde, var det hyggeligt at møde så mange firbenede, hvoraf nogle var vandhunde.





På Langsø-stien blomstrer mirabelletræerne. Der er også en række udenfor mit køkkenvindue. Så er det for alvor forår.









 

8 kommentarer:

  1. Det er lidt betænkeligt, at du får den falske mail i forbindelse med en rigtig pakke til dig, men godt, at du ikke falder for den slags.
    Postnord har hele tiden være lynhurtige med pakker, for der har de konkurrence, hvilket de reelt ikke har på breve, så dem kan de 'sylte'.
    Den med det ferierende postbud har jeg godt nok ikke hørt om før! Min engelske familie har mig bekendt ikke været ude for det. De har godt nok et fast postbud, men han har altså en afløser, som de har hilst på flere gange :-)

    SvarSlet
  2. Ellen, jeg var ikke klar over, der var den forskel på breve og pakker, men konkurrence skærper.
    Det er underligt, de ikke har en afløser for postbudet i Asford :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den smuk, din blå taske, jeg har købt en i samme farver :-) Anemoner og blomstrende mirabelletræer, det er forår i Danmark

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, så har vi ens tasker i Ellen-design :-) J, det er forår. Skønt.

      Slet
  4. Underligt med den besked fra PostNord, jeg har selv oplevet det, og ja, den ryger direkte i spam, punktum. Men hvorfor de ikke har fået bugt med det undre mig, da det har stået på over længere tid.

    Skøn tur i der var på, trods interessen var forskellig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, jeg ved ikke, om PostNord kan gøre noget for at stoppe den slags mail? Det må i hvert fald være irriterende, at ens virksomhed bliver misbrugt på den måde. Ja, det var en skøn tur. Ude i naturen er der tit noget for enhver smag.

      Slet
  5. Tillykke med din skønne nye taske! Jeg har flere af den type - ellers havde jeg også bestilt en hos Ellen.
    Foråret er så smukt lige nu med anemonerne i skoven og de mange blomstrende mirabelletræer.

    SvarSlet
  6. Tak Gitte. Den slags tasker er meget anvendelige til indkøb. Foråret er så smukt nu.

    SvarSlet