onsdag, april 26, 2017

Både tidligt og sent.

Dagen begyndte meget tidligt hos mig, idet jeg var klar udenfor min datter hus kl 06.30.
Hun skulle på kursus i København og rejsen udgik fra Karup.

Lufthavnen har fået skiftet skiltet ud, så den nu hedder Midtjyllands Lufthavn.

Det havde været frostvejr i nat, men solen skinnede og himlen var blå.
Der var meget smukt ud over heden. Selv om jeg havde tid til det på hjemvejen, fik jeg dog ikke fotograferet landskabet.

I eftermiddags fulgte jeg Chr. til svømning. Det var sidste gang i denne her sæson, og børnene fik udleveret et diplom.
Jeg har ikke været med siden før jul, Så det var tydeligt at se, hvordan børnene var blevet mere fortrolige med vandet.
Chr. var stolt af at vise, at han nu kunne få hovedet under vand.

Diplomet var med fine illustrationer og tekst.

Teksten var ikke lige i et børnevenligt sprog:
"Chr. har tilegnet sig færdigheder relateret til nedenstående øvelser" Osv.
Og grovmotorisk crawl.

Når nu det er sådan et fint diplom, så synes jeg, sproget skulle passe bedre til små børn.
Hvem har mon forfattet det?
En embedsmand-far, der har lagt lidt frivilligt arbejde i det?
Nå, nu bliver jeg måske for kritisk.

8 kommentarer:

  1. Flot diplom, men ja det måtte gerne være i børne venligt sprog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, det synes jeg jo også. Chr var nok lige glad. :-)

      Slet
  2. Hvor har du ret, - det ville være en god idé med et diplom, børnene selv kunne forstå. Men det er nu så dejligt, at de små bliver fortrolige med vand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er så godt, at børn bliver fortrolige med vand. Det er ikke til at vide, hvor meget diplomet vil betyde for ham :-)

      Slet
  3. Arh, ved ikke rigtigt - de ville jo alligevel ikke selv kunne læse diplomet ... sådan et 'fint' sprog får dem måske til at føle sig endnu dygtigere ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, de kan overhovedet ikke læse det selv. Jeg kan godt følge din tanke om det betydningsfulde i det 'fine' sprog. :-)

      Slet
  4. Du følger din familie både i luften og i vandet :)

    SvarSlet