mandag, april 24, 2017

En udskudt påskemiddag.


Man kan vist godt sige, at vi forlængede påsken ved at spise lammekølle i går.
Ikke fordi jeg mener, man kun kan spise lam til påske.
Men det var sådan, det kom til at passe i år.

Johanne var vældig glad for påskeservietten


Jeg lavede maden, og det var egentlig meningen, vi skulle spise hos mig, men da min svigersøn spurgte, om vi skulle tage maden over til dem, så tog jeg glad og gerne imod det.
Der er mere plads hos dem. Og meget mere legetøj. Og jeg slipper for oprydning bagefter.






Lammekøllen blev langtidsstegt i fem timer v. 140 gr.
Den blevet virkelig mør og velsmagende.
Jeg havde smurt den ind i en pesto af mynte, rosmarin, hvidløg, citron og olivenolie. Den blanding vil jeg ikke bruge en anden gang, for rosmarinen smagte for meget igennem i skyen og dermed også i sovsen.

De to fætre kan lege i timevis i legouniverset.















Eller løbe rundt om bordet.


Da alle var klar til at gå ud på legepladsen, var jeg klar til en middagslur.
Mit knæ trængte til en pause.

Jeg tænkte på, at det var sådan min mor gjorde. Når vi - børnefamilier - efter frokost ville en tur ud på molen i Vorupør eller til Bøgested Rende, så blev hun hjemme og hvilede sig.
Vi ankom fredag aften og tog afsted søndag eftermiddag, så hun har haft travlt med at servicere os. Og sikkert været godt træt, når vi tog afsted.
Det var dog aldrig noget, hun sagde.


5 kommentarer:

  1. Uha, hvor jeg kan huske, at jeg tænkte, hvorfor forældregenerationen dog skulle hvile hele tiden..... Nu forstår jeg det bedre, selvom jeg ikke selv praktiserer det. Jeg vil nemlig have det hele med. Det straffer sig så bagefter, hvor jeg må hvile igennem, når de unge er rejst ;)

    SvarSlet
  2. Eva, man forstår ikke de gamle forældre, før man selv er der. Men du er ikke så gammel endnu. Så det er godt at få det hele med :-) Du har måske også børnefamilier, der overnatter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har jo to af mine fire børn i København, så de er der gerne flere dage, når de er der :)

      Slet
    2. Ja, så har du ryk-ind i flere dage, som min mor også havde i modsætning til mig. Der er fordele og ulemper ved begge former for samvær. Det handler om at finde ud af det.

      Slet
  3. Sådan noget siger vi mødre ikke ... altså at vi er trætte! Der skal i hvert fald meget til :-) Men jeg må da indrømme, at når englænderne har været der i en uge, er det faktisk helt rart at blive alene igen, selv om jeg samtidig savner dem lige med det samme.

    SvarSlet