fredag, juli 21, 2017

Besøg hos feriefrisøren.

Babykrøllerne faldt i dag.

Johanne sad og så på, hvordan Chr blev klippet, mens hun forsikrede, at hun ikke skulle klippes.

Alligevel gik hun uden tøven op i stolen, da Chr havde forladt den.

Hun er aldrig blevet klippet.
Det har ikke skortet på opfordringer fra min side. Hendes hår er så fint, og hun er først for nylig begyndt at acceptere spænder og elastik.
Jeg synes, det ville være så nemt og praktisk, hvis det var kort.

I dag var tiden inde for både mor og datter.







De voksne forklarer.

Johanne passer sin slikkepind.













Hun var dygtig til at sidde i stolen.
Længden er sådan, at der stadig kan laves en hestehale.
Chr. har tidligere været hos sammen frisør, som har en anden tilgang end de dansk uddannede.
Der går vældig hurtigt. Hår, saks og maskine snurrer rundt.
Og der kommer masser af voks i.
Sådan gik en regnvejrsdag med besøg i Thisted.

Ud over frisør var der også svømmehal og cafe på programmet.


Vejret har faktisk været ret fint. Det blæste nemlig kun lidt.

Ved sengetid viste det sig, at al den voks var for meget. Håret var helt stift, og hovedet måtte en tur under vandhanen.

6 kommentarer:

  1. Pyha - det med frisør kan være en udfordring. Frida på 14 mdr. er blevet studset 2 gange, ingen i bundklipning da moderen gerne vil lave (totter). Otto på 2 år og 8 mdr. er blevet klippet mange gange, dog når han ikke lige bliver klippet af tanten, så kan det give udfordringer.
    Hvor er de begge seje, en slikkepind kan gøre meget.
    Sikke mange oplevelser der har været i denne uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det kan virkelig være en udfordring at komme til frisør med de små. Mange steder bliver de underholdt af tegnefilm, og så bliver de afledt.
      Der har været mange oplevelser med de små, i ugen der er gået. Og dejligt for mig, fordi jeg ikke var ansvarlig for påklædning, tandbørstning, spisning og hvad der ellers kan være udfordrende.

      Slet
  2. Hvor er hun sød, som hun sidder der og stritter med sin slikkepind :-)
    Jeg ved ikke, hvor jeres frisør kommer fra, men jeg ved, at da vi var i Tunis, talte om hvor fantastisk dygtige frisører de havde dernede - stort set alle mænd var altid særdeles velklippede. Jeg ved ikke, hvordan de bærer sig ad, men de er i mine øjne dygtigere end danske frisører.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, hun var sød, som hun sad der i stolen. :-)
      Ja, frisøren var dygtig og havde selv velplejet hår.

      Slet
  3. Min mand klippede vores børn i begyndelsen, men frisøren fik nu hurtigt lov at tage over. Og de var så gode til at takle dem, så vores børn syntes det var en hel oplevelse at være af sted :-)
    Johanne er da rigtig god til at koncentere sig og så lade de andre gøre arbejdet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det var godt gjort af din mand, at han kunne klippe de små. Nu er der hos de fleste frisører mulighed for at se tegnefilm. Dog ikke her :-)

      Slet