Nu tænker du måske, at jeg er blevet postbud?
Men nej, sådan er det ikke.
Jeg fik et brev fra Post Danmark for nogle dage siden. Det indeholdt en lille mærkat og en skrivelse.
Jeg skal fjerne det blå "nej tak til reklamer" klistermærke fra min postkasse og sætte det nye på.
Der står i brevet, 'du skal fjerne det og rengøre området omhyggeligt'.
Jeg har krattet i kanten. Det virker ikke. Der skal skrappere midler til.
Eller også skal jeg følge Henriks anarkistiske måde og sætte det nye mærke ovenpå det gamle. ;-)
Men hvorfor skal man skifte de mærker ud?
Det gamle var gyldigt fra 2009 til 2011. Det nye gælder kun et år.
Jeg kan stadig ikke se det fornuftige i, at der fremstilles nye mærkater og sendes breve ud til, jeg ved ikke hvor mange husstande, hvert eller hvert andet år.
Hvorfor kan man ikke have det samme klistermærke siddende, så længe man bor i den postkasse?
Jeg ville også undre mig! Og hvorfor gælder det mærke ikke bare til man fjerner det!? Selvom det er lidt dejligt med reklamerne i hånden burde alle skåne miljøet og læse reklamerne på minreklame.dk! Er der ikke også noget med at alle postkasser nu skal være placeret på en GANSKE bestemt måde. Mender mine forældre nævnte noget om det da jeg var i DK! Knus♥
SvarSletJeg har også fået et nyt, men det ligger nu på hylden endnu.....:)
SvarSletGodt spørgsmål!
SvarSletDe tvinger os til at sige aktivt fra hvert år.
Jeg synes jo, vi skulle sige aktivt til.
Jeg kunne dog forestille mig, at postvæsenet skal melde til 'nogen', hvor mange husstande i hvert område, der melder fra, således at 'nogen andre' ved, hvor mange eksemplarer af reklamerne, der skal trykkes.
Det ville i hvert fald give mening, da det jo ellers er fuldkommen spildt, at vi melder fra, hvis der af den grund ikke bliver trykt færre reklamer.
Jeg ville sætte det nye mærke over det gamle. Nu kan de fleste reklamer jo ses på nettet, så man må håbe, at flere og flere siger nej tak til reklamer. Men hvad grunden er til, at man skal sige fra for ét år ad gangen, kan jeg ikke gennemskue.
SvarSletJo, det er rigtigt, Tina. Postkasserne skal være placeret på en bestemt måde. Vi fik efterhånden så mange reklamer, som jeg ikke fik kigget i, så nu nøjes jeg bare med at tage med i de butikker jeg kommer i.
SvarSletOg det fungerer godt for mig.
Eva ;-) Har du lagt mærke til, hvad straffen er, hvis du ikke får sat det nye mærke på?
SvarSletSå får du alle reklamer igen. ;-)
Ellen, det ville give god mening, hvis de ud fra sådan nogle oplysninger trykker færre reklamer.
SvarSletMen hvis vi siger 'nej tak til bon' i forretninger, så bliver den alligevel printet ud. Det synes jeg er dumt. Hvorfor sige 'nejtak', hvis der ikke er en papirbesparelse i det?
Det fatter jeg ikke lige......
Madame, jeg tror også, jeg sætter det uden på det gamle mærke. Har lige prøvet med rensebenzin, men det hjalp ikke. ;-)
SvarSletHenriks metode - helt klart.
SvarSletDet ka' du li' Olof ... ;-)
SvarSletTillykke med det nye mærkat! Kan anbefale http://etilbudsavis.dk som hjemmeside og til smartphones + tablets. Bruger jeg selv flittigt efter "Nej tak" kom på postkassen ;-)
SvarSlet