fredag, oktober 12, 2012

Lidt af hvert på en fredag.

Udenfor mit køkkenvindue var et edderkoppespind hængt op på tørresnoren i morges.
Det så i hvert fald sådan ud, som det blafrede stille i vinden.
Jeg kunne ikke finde den rigtige vinkel, selv om jeg prøvede forskellige måder.
De er så flittige, de edderkopper.

Jeg har været tidligt oppe, fordi bilen skulle på værksted til det årlige tjek kl. 7.30.
Der er kommet mere service på, efter mit værksted er flyttet til Bilernes Hus.
Nu bliver vi kørt hjem, når bilen er afleveret.

Jeg gik i gang med at pakke sommertøjet væk, da jeg kom hjem.
Indtil jeg kom i tanker om, at jeg skal bruge noget af det snart.
På søndag om en uge skal jeg sammen med mit ældste barnebarn og hans forældre til Sicilien.
Det bliver spændende at rejse sammen med ham nu.
Da vi var i Barcelona, var han 7 mdr. og kunne underholde sig med os på vores pladser i flyet.
Nu er han 18 mdr. og vil helst gå rundt og undersøge ting.
Men det kan jo også lade sig gøre, at én af os går med ham hen ad gangen i flyveren.
Spændende, bliver det.

Min datter har en pause ved middagstid, så jeg vil gå ned i byen og møde hende.
Det er oplagt at gå i det flotte vejr.

God fredag til dig, der læser med.

8 kommentarer:

  1. Det bliver dejlig, at komme til Sicilien og få lidt varme og sol inden du skal hjem til det danske vinter vejr,kan du have en god ferie

    SvarSlet
  2. Hvor er det spændende, at I skal til Sicilien, Betty!
    Og dejligt at du har et værksted, der kører dig hjem, når bilen er afleveret.

    SvarSlet
  3. Aj, altså ... både en uge med barn og barnebarn og samtiig en uge på Sicilien!
    Du er en heldig kvinde, Betty - rigtig god ferie til dig/jer.

    SvarSlet
  4. Conny, Madame og Ellen, ja jeg er en heldig kvinde. ;-)

    SvarSlet
  5. jeg elsker billeder, der rammer detaljen.. og det har du gjort med dit foto af spindet. Det er rigtig fint:)

    SvarSlet
  6. Jeg har aldrig været på Sicilien - men det skulle være så smukt. Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om det.

    Dine børnebørn udvikler sig godt nok meget nu - trappeklatring, postkassemusik osv. Man keder sig bestemt ikke med de små.

    Rigtig dejlig ferie :-)

    SvarSlet
  7. Silja, tak for din ros for billedet. ;-)

    SvarSlet
  8. Tak Nille. Så du har ikke været på Sicilien.
    Vi skal bo i Taormina, som har været en ferieby i mange, mange år.
    Jeg har lige læst bogen og set filmen om Marie Krøyer.
    Det var i Taormina, hun mødte Hugo Alfvén. (og ikke i Sverige som filmen viser)

    SvarSlet