fredag, januar 15, 2016

Ved Almindsø.

Jeg bader som bekendt helst ikke, når jeg er alene, og da jeg ved, det er om fredagen SFObørnene bader, ventede jeg på dem.
De var en anelse forsinket. Nok til at jeg tog min dukkert, da der alligevel var to mænd i gang med deres.



Snart efter kom børnene.

Da havde jeg fået tøj på og stod og snakkede med en ældre mand, der ventede meget opmærksomt.

Det viste sig, at en af pigerne var hans barnebarn.
Han fortalte glad, at pigens ældre søster havde også vinterbadet, da hun gik i SFO



Sådan et billede af en mand, der står og fotograferer børn, kunne nok let virke mistænkeligt i de her tider, hvor der er så meget fokus på, at mænd ikke må omgås børn.
Eller mænd bliver let mistænkeliggjorte. Det er ikke fair. Det er heller ikke sundt for relationerne mellem børn og voksne.
Men  her er en glad bedstefar.
Senere gik jeg over til Vestre for at aflæse skiltet med badevandstemperaturen.

Det ser ud, som om der står minus, hvad der selvfølgelig ikke gør.
Sjovt nok, synes jeg ikke, jeg kan registrere, at vandet er blevet koldere.

Jeg blev budt på snaps og fik gode råd af én af de  erfarne fra Den Blå Tap, der havde åbnet klublokalet.
Jeg har søgt om medlemsskab. Ved ikke hvor lang ventelisten er.

Solen brød frem sidst på eftermiddagen.

I onsdags begyndte forårssæsonen i svømmehallen igen. Vi havde haft en måneds juleferie.
Det er lang tid, og jeg havde ikke været i svømmehal i den periode, så jeg troede, det ville blive lidt forfra igen. Men det var overraskende let og dejligt.

8 kommentarer:

  1. Du er i sandhed en badenymfe. Mon ikke Den blå tap byder dig velkommen snarest, - det har du da fortjent.
    Og hvor har du ret i, at det er ærgerligt med al den mistænkeliggørelse mellem børn og voksne (specielt mænd). Jeg kan godt forstå, at bedstefar var stolt og glad for sit barnebarn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg har hørt, der er ventelister rundt omkring i vinterbadeklubberne. Her er der vist ikke de store fordele ved at være medlem. Der er jo ikke en sauna. ;-) men et par fester, der markerer start og slut på sæsonen.

      Slet
  2. Det er trist det er blevet sådan i dag, mht. pædofili, når jeg hører og læser, føler jeg det er hysteri, flere uddannelser der som oftest har været kvindefag, bliver igen kvindefag, mænd tør da ikke tage udfordringen op, grundet denne hysteri. Det er trist.
    Dejligt du ikke har "glemt" det du har lært til svømmeundervisningen. Jeg har prøvet i 4 sæsoner, 40 min om ugen, hver gang var en frygt, og 38 min henne i undervisningen slap jeg frygten, så skulle vi op, og ja, begyndte forfra hver gang. Derfor valgte vi at stoppe, hvor jeg blev opfordret til et 14 dages kursus, altså hvor jeg mere eller mindre er i vandet 4 gange dagligt i 14 dage, hvor instruktørerne har uddannelse til at hjælpe mig.
    Du er så sej mht. vinterbadning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det er rigtig trist, at mænd næsten bliver skræmt væk fra de kvindefag, de var begyndt at uddanne sig i.
      Hvor har du kæmpet med vand og svømning. Det lyder hårdt. Og klogt at stoppe. Min veninde, som inspirerede mig til Gerlev Idræthøjskoles kursus for vandskrække, måtte selv give op. Hun tog begynderkurset 2 gange. Hun tog også fortsætterkurset 2 gange, men blev klar over, at hun ikke kunne komme videre. Hvis glæden ikke indfinder sig, så er det bedst at holde op.

      Slet
  3. 3 grader, det er godt nok koldt, men det må være skønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det er koldt. Men det er kun få øjeblikke, jeg er i vandet. Og skønt bagefter.

      Slet
  4. Jeg har svært ved at forestille mig, at der kan være lange ventelister til den slags, så mon ikke du bliver optaget i den eksklusive klub med det samme?

    SvarSlet
  5. Jo Ellen, der er lange ventelister både i København og Aarhus. Ved ikke, hvordan det er her. ;-)

    SvarSlet