søndag, november 03, 2019

Med lysguirlander gør det ikke noget, det er mørkt.

På Silkeborg Bad er der for tiden en dejlig udstilling for børn og barnlige sjæle.
Den tjekkiske filmskaber og dukkemager Matje Forman har sammen med kolleger skabt IMAGINARIUM. Et rum til leg og fantasi. Jeg er så betaget af håndværket. Træskærerarbejdet.


Det er umuligt gennem mine billeder at skabe et indtryk af det. Hvis mit link virker, er der flere billeder og tekst der.


Almindeligvis må man ikke røre ved udstillede genstande, men her handler det om at røre, at lytte, at se og prøve, hvordan de eventyrlige figurer virker.
En sanseudstilling.











Det har været badedag i dag. Else er nemlig i København, i ugen der kommer. Så for ikke at få al for lang en pause i vores badning, mødtes vi i formiddags.
Det var en grå dag med øs-pjaskende regn. Men ingen blæst og det er det bedste.
Det var faktisk rigtig fint vejr.
Mildt og regnfuldt.

Der går en enlig person på billedet, men det er meget misvisende i forhold til den aktivitet, der var.

Der var rigtig mange mountainbikere, der var mange løbere og badende. Og en enkelt der gik tur med sin paraply.

Woodys transportable kaffebar var med til at øge hyggen.

Så november, kom bare an.

Jeg har hængt en lysguirlande op i køkkenvinduet og det ene vindue i stuen. I løbet af et par dage kommer der flere op.
Så gør det ikke så meget, det er mørkt.

2 kommentarer:

  1. Det er da også bare trist, trist vejr i dag - rigtigt novembervejr ...
    Når vi er tilbage fra England, skal vi også have gang i vinterbelysningen, for John synes ikke, det skal være før tidligst midt-november. Jeg synes jo kun, det kan gå for langsomt, men jeg gider ikke diskutere det med ham, så han får sin vilje :-.)
    Spændende udstilling, du fortæller om!

    SvarSlet
  2. Jeg plejer også at mene, at vi skal længere hen i november, før jeg hænger belysning op. Men det er nok fordi, jeg plejer at kalde det julelys :-) Nu kalder du og jeg og mange andre det vinterbelysning. Og det skal op jo før jo bedre, når det nu er så mørkt. Men John skal også have sin vilje :-)
    God tur til England snart.

    SvarSlet