onsdag, oktober 28, 2020

Efterårsdage og nye coronarestriktioner.

 Der er sommetider solskin i de her efterårsdage, selv om jeg synes, det regner det meste af tiden. Jeg har været på planteskolen og købt endnu en sommerfuglebusk i blå farver som supplement til den hvide, jeg allerede har. Jeg købte også en hjortetrøst, som sommerfugle er glade for. Men nu er jeg blevet klar over, at det også er vigtigt, at sommerfuglelarverne har planter at leve af. Derfor vil jeg ikke mere udrydde den brændenælde, der trives så godt under syrenbusken/træet.

Det er kun få dage siden, jeg fotograferede Stolt Kavaler, som hvert år imponerer mig med farver og robusthed. Ud af en lille pose frø kommer der store planter og mange blomster. Jeg bliver aldrig færdig med at undres og glædes.

Jeg havde det her dejlige syn foran mig, da jeg gik hjem fra byen for et par dage siden.







I Sportscentret er der nu nye corona-tiltag. Jeg frygtede lidt, at der ville blive lukket. Det gjorde der heldigvis ikke. Alle forskellige hold er skåret ned til en halv times varighed, og alle undervisere har flere hold. Der er max ni deltagere på hvert. Det fungerer godt. Fra i morgen skal vi bære mundbind fra vi træder ind i centret, og til vi står i holdsalen, hvor vi tager dem af, mens vi træner. Der skal luftes ud i et kvarter mellem hvert hold, så vi træder ind i et pivkoldt rum. Det er især et problem til yoga, hvor jeg klæder mig godt på. Ønsker mig en vatteret flyverdragt/skidragt 😃 På Stram Op og Cirkeltræning får jeg hurtigt varmen.


I søndags var Johanne her. Vi gentog succes'en, jeg havde med drengene og lavede kanelsnegle. 

6 kommentarer:

  1. Det er godt at fitnesscentrene ikke lukker, jeg er lige starten hos fys med GLAD træning, det er også ændret til en halv times træning alene. Det er en god ide med flyverdragten, kunne mærke jeg frøs, da jeg gik fra træning.

    SvarSlet
  2. God fornøjelse med GLAD træning Marianne. Vi har godt af det :-)

    SvarSlet
  3. Jeg havde stolte kavalerer for første gang i år, men det er allerede besluttet at blive en fast bestanddel af haven i Den Stråtækte, for, ja, de er da fantastisk frodige og flotte. Lige så med Zinnia :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå Ellen. Zinnia kender jeg ikke, men det kommer jeg til. Tak for tip.

      Slet
  4. Og helkropsdragterne i termo er moderne, så det må vi kunne finde. Jeg er også på udkig :-)

    SvarSlet
  5. Er DE moderne?? :-) Jeg kan forstå det til jeres motorcykelture, men ellers? Vi har heller ikke særlig kolde vintre mere. Men derfor kan man selvfølgelig godt gå i termodragt. Fortæl lige når du finder en smart.

    SvarSlet