lørdag, marts 27, 2021

Allerede lørdag ...

 

Flere i min omgangskreds mener, det er en god ide at lade sig kvikteste jævnligt. Jeg har tænkt, at når ingen, jeg ses med, er syge, så er det vel ikke nødvendigt? Men ikke desto mindre så fik jeg podepinden i næsen i går. Den kan godt få et par tårer frem, men så er det heller ikke værre. Som forventet var testen negativ. Pode-damen sagde, at vi ligeså godt kan vænne os til den test, for når vi skal til frisør eller på cafe efter påske, så skal vi fremvise en negativ test for at få adgang. Hvis vi vel at mærke ikke er vaccineret. 

Det er let at tage telefonen frem og vise testresultatet. Men hvad betyder det "Link i sms er gyldigt indtil 02.04.2021 kl.11.44?? Det er seks dage. Og testen må vel ikke være over 72 timer gammel? 

Nu vil jeg gerne snart vaccineres. Helst mens AstraZenica er på pause. Her i nabolaget var der en 79 årig, der fik sit første stik i går med Moderna. Jeg vil egentlig ikke mene noget om AstraZ før myndighederne kommer med deres konklusion. Og eftersom de har været meget åbne indtil nu, så får vi nok en god forklaring. Men tilliden til lige præcis den vaccine har fået et knæk hos mig.


Jeg var inviteret til nybagte påskeboller på familiecafen i formiddags. Johanne er inspireret af sine to brødre, som er dygtige legobyggere. Det er ikke lego friends, som er pige-lego, hun går efter. Hun interesserer sig selvfølgelig for det samme som drengene. De er i gang med den største legopakke, jeg har set indtil nu. Den handler om Star Wars universet.

Ugen er gået på bedste rolige måde. Jeg har været lidt i haven. Bl.a andet strøet kalk på græsplænen. Min bror og svigerinde var her til frokost en dag, og min bror bemærkede, at selvom jeg troligt strøede kalk hvert år, så var det mosset, der havde overtaget. Ak ja, men grønt er det. 

Jeg har været til træning hos fys og fået flere øvelser føjet til min liste. Det går godt. Mit fodled er ikke som det plejer, men der er også kun gået knapt 8 uger. 

Jeg har mødtes med mine tidligere kolleger på Teams. Vi vil snart gå en tur sammen. De er meget godt gående, men jeg kan gå med noget af vejen og så gå tilbage igen, når jeg kan mærke, det er tid for retur.

Chr. var her en dag, da han ikke var helt frisk. På et tidspunkt gik vi hen til Lillesø for at se om tudserne var i aktivitet. Det var de ikke. Og heller ikke salamandrene, der bor der. Det er nok for koldt endnu. Men det var dejligt for os at komme ud. 

I begyndelse af Sejsvej er der masser af krokus. Det blev regnvejr, da vi var på vej ned til byen. Nu skinner solen, og snart er det april, hvor vejret traditionelt er meget skiftende.
Vi er på vej ind i påskeugen. Jeg vil være nogle dage i Vorupør sammen med mine to børnefamilier.
Og jeg holder nok en lille påskepause her på bloggen :-)
God påske til jer, der kommer forbi.



10 kommentarer:

  1. Jeg kan altså heller ikke se nogen grund til at lade sig teste bare fordi muligheden er der, hvis der i øvrigt ingen grund er til det ...
    Hvis jeg skal, så gør jeg det. Ellers ikke. Og det skal jeg om tre uger, fordi jeg har en frisørtid der.
    Jeg synes også de virker fint åbne mht. information om AstraZeneca-vaccinen, så jeg stoler på deres konklusioner, hvad de end måtte blive.
    Du må have en rigtig god påskeferie - gid det var mig, der skulle være sammen med børn og børnebørn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. God påske til jer også. Savn bliver altid større eller tydeligere ved højtider, hvor man ikke kan være samme med sine kære. Jeg håber, situationen snart bliver sådan, at I kan mødes med jeres englændere.

      Slet
  2. Rigtig god og hyggelig påske med familien i Nr Vorupør.
    Jeg skal testes på tirsdag, vi skal se vores yngste søn med familie, de er testede og så synes jeg, vi også hellere må. Og så skal jeg endelig til frisør i slutningen af april, så da må jeg afsted igen.
    Godt det går fremad med foden, håber du kan klare små ture til vandet.

    SvarSlet
    Svar
    1. God påske til jer også Marianne. Det er godt, test giver adgang til mere samvær og frisørbesøg.
      Jeg satser på en lille gåtur på stranden :-)

      Slet
  3. Jeg siger lige som Ellen, at hvis jeg skal testes, så gør jeg det. Ellers ikke. Det blev jeg fx i går til Bellas dåb, hvor vi skulle være 10 mennesker samlet og alle lovede at lade sig teste. Men egentlig ved jeg ikke, om det er nødvendigt for mig, når jeg er vaccineret to gange.
    Ha' en rigtig god påske, Betty!

    SvarSlet
    Svar
    1. God påske til jer Gitte. Jeg ved heller ikke, om du behøver at lade dig teste, når du er færdigvacc.? Det lyder som en dejlig mulighed for at være sammen til Bellas dåb, når I alle var testet.

      Slet
    2. I følge vores retningslinjer skal vi testes selv om vi er vaccineret, fordi vi kan være bærer af virus. jeg ved dog ikke om det også gælder for ikke sundhedspersonale.

      Slet
  4. Hvor er det dejligt at du skal være sammen med din familie i Påsken. jeg skal hverken med den ene eller den anden, så jeg føler slet ikke at det er påske. Og det er dumt, især når jeg har ferie. Jeg må vist finde lidt påsketing frem og fokusere på alt det skønne i livet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg synes ellers, du er så god til at fokusere på det skønne og det positive. Jeg kan godt forstå, I gerne vil suse en tur langt op i Norge. Jeg husker, hvordan I har hjulpet med at indrette lejligheder for jeres børn, da de boede i København. Nå, nu kommenterer jeg på noget, jeg lige læste på din blog :-)
      Rigtig god påske til dig og dine.

      Slet