onsdag, juni 02, 2021

Et lille, hyggeligt maleprojekt.

 

De seneste dage har jeg haft et lille udendørs projekt. Det handler om, at træværket på siderne af min terrasse trænger til maling. Jeg begyndte med den del, der vender ud til vores fælles trappe og indgang. Det ses tydeligt til venstre i billedet, at den del der har fået maling fremtræder mere mørk og pæn.

Jeg er færdig med begge sider, og det har været en fornøjelse at gå der hen under aften, mens fuglene var aktive med aftensang.



I går gik jeg i gang med at vaske af og slibe på den lille trappe og gelænderet,  der ligger mest privat i min have, som ellers er åben for indkig fra vejen og fra de naboer, der bor ovenpå. Det er som om, vejr og vind har taget mere fat på træværket her.
I morges var det regnvejr, så jeg måtte holde fri fra maleriet.










Men sidst på eftermiddagen klarede det op, og mellem kl 20 og 21 har jeg igen glædet mig over at gå derude med penslen. Det er som om, det er lidt svært at komme i gang, men når jeg så er derude, er det en ren fornøjelse.
Fornøjelsen hænger også sammen med, at området er så lille og overskueligt. Jeg kommer til at tænke over alt det malerarbejdet, jeg har kunnet overkomme engang. Det er slut nu, og det er ok. Jeg fylder snart 77 og synes, der er mange glæder i livet, selv om det ikke indbefatter fysisk arbejde. 


Min bror tilpasser noget kyllingetråd, der skal sættes fast på de tre trin. De bliver glatte i regnvejr. Men skal jeg mon male trinene først? Eller få kyllingetråden lagt på og så male hen over det? Det bliver nok det sidste. Og så skal lågen, der ses på muren også males. Den bruger jeg faktisk ikke nu. Men da børnebørnene var små, og da Bugsy var her, var det meget praktisk med en havelåge.
Nu vil jeg prøve at finde ud af, hvornår jeg sidst malede. Jeg har ikke været præcis nok med den måde, jeg har arkiveret mine indlæg på. Mon ikke det findes under Haven?

Update 22.06.2021

Det var i 2015 jeg ændrede den hvide farve på stakittet til sort. Ikke underligt det trængte til at blive frisket op efter seks år.
Det hvide var nu alligevel pænest ...
Jeg vil bare ikke lægge det arbejde i det, som det koster at holde det hvidt.
Så sort er ok.

2 kommentarer:

  1. Måske skal jeg blive 77 før jeg omtaler malearbejde som hyggeligt 🙂Det ser rigtig godt ud

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig god ide med kyllingetråd. Du har haft din del af uheldige fald, synes jeg, så det gælder bare om at sikre sig!
    Ellers vil jeg nok sige som Lene, men måske kan mindre gøre det. Hos os er det John, der maler, hvilket passer mig særdeles fint 😄

    SvarSlet