torsdag, april 16, 2009

Hvad er det??

Under formiddagens oprydning på terassen omkring foderbrættet skulle denne her omvendte spand flyttes. Den har været brugt som skjul for tomme urtepotter, der godt kunne overvintre udenfor. Jeg undrede mig over, der lå så mange visne blade nærmest ind under den.
Da jeg løftede den, forstod jeg, hvor den lille mus, der havde pilet afsted for at finde noget brugbart under foderbrættet, havde holdt til. Der var fyldt med solsikkeskaller oven i den øverste urtepotte, i dem neden under og i underskålen. Det lykkedes mig aldrig at fotografere musen, for den var så hurtig, men den hvde tydeligvis haft et hyggeligt spisested der.
Min ryg driller mig for tiden, så det blev ikke til så meget i haven. Jeg var gået ind for at tage en halv time på ryggen, da ældste ringede og foreslog en cafe tur. Så havde jeg lige pludselig ikke så ondt af mig selv mere. For at give yngste lidt hjemve, kommer her et par billeder fra Jespers cafe.
Jesper som yngste har fulgtes med siden de var 3 mdr. gamle. Først i dagpleje og siden i folkeskolen, så jeg ved godt, hvem der gerne ville have været med i dag.

4 kommentarer:

  1. Hehe den har da boet rigtig godt der den lille mus :)
    Det ser ud til at være en rigtig hyggelig cafe

    Kan du have en godt dag

    SvarSlet
  2. Pernille, den har vist hygget sig der. Ja, det er en rigtig hyggelig cafe, som yngstes ven har.
    Tak i lige måde - god dag til dig

    SvarSlet
  3. Nåeh, det var næsten synd, at musen blev forstyrret - men den har sikkert boet dejligt lunt derinde i vinter :-)

    Rigtig god bedring med din ryg! Jeg håber, I havde en dejlig cafétur ...

    SvarSlet
  4. Tak Madame. Ja, vi have en hyggelig cafetur.

    SvarSlet