torsdag, august 29, 2013

Nyt både ude og inde.

Når jeg er på 'arbejde' på Kunstcentret Silkeborg Bad hveranden torsdag, er min første og meget kære opgave at gå op til Søvilla og låse døren op. Her har publikum i parken mulighed for at bruge toilettet i Kunstcentrets åbningstid.
Sådan en lille gåtur en stille hverdags formiddag er balsam for sjælen.
Siden jeg har været her sidst, er et kæmpestort insekt landet -  eller en lille flyvemaskine?
Det er Petra Mazuras fra Litauen, der er mester for den, og den er en del af udstillingen New and Tradition.

En anden udstilling for tiden er Grafisk Metamorfose af Steen Rasmussen.
Her kan man miste fornemmelsen for op og ned i installationen Dialogue Table.
Man kan lytte til samtaler af japanske kunstnere om eksistentielle emner og selv skrive sine tanker ned på et stykke papir.
Ved hjælp af spejle, lys og lyde opstår der spændende øjeblikke.


I Passagen blev jeg næsten svimmel.
Stod jeg på hovedet? Var jeg oppe eller nede?

3 kommentarer:

  1. Uh, det ser vildt ud. Godt at få lidt perspektiv på verden.

    SvarSlet
  2. Det er nogle sjove billeder af dig i Passagen - sikke et dejligt sted du arbejder.

    SvarSlet
  3. Spændende ... en evigt inspirerende arbejdsplads, du har dig der.

    SvarSlet