onsdag, april 03, 2019

Forår. Også i Aarhus.

Jeg havde et ærinde i Aarhus i forgårs, og jeg måtte lige forbi et par af de skønne steder.
I Risskov er luften fuld af den karakteristiske ramsløg-forårsduft. Skovbunden er allerede dækket af ramsløg så langt øjet rækker. Jeg plukkede en stor håndfuld og lagde i bagagerummet, og stadig lugter bilen af ramsløg.
På det lille skilt nederst til højre i billedet bliver der henvist til Jyske Lov fra 1241, hvor der står, at du må plukke og samle, hvad der kan ligge i din hat.
Nu om stunder må det nok gælde for en lille palstikpose.
Jeg skal have fundet opskriften på min ramsløgpesto.


I Mindeparken var et par af de store japanske kirsebærtræer sprunget ud.

Det er som om, de er lidt lysere i farven end de øvrige træer, der blomstrer lidt senere.

I sidste uge var jeg ude i anemoneskoven i Lysbro, hvor der plejer at være store blomstertæpper.
Er jeg for tidligt ude? For der var kun få spredte anemoner. Kan de have taget skade af tørken sidste sommer?
Jeg må derud igen om et par dage.










Johanne er den gladeste cykelpige. Hun har lige fået en ny cykel. Den er ganske vist brugt, men i meget fin stand.

Lykken er, når en ny færdighed er så automatiseret, at der godt kan laves lidt skarpe sving.

6 kommentarer:

  1. Der er dejligt derude lige nu, - jeg plukkede også ramsløg i Riis Skov i sidste uge og lavede pesto.
    Det der med at mestre en cykel er en skøn færdighed. Hun ser sej ud, Johanne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det lyder hyggeligt, at du også har plukket ramsløg. Du bader vel også derude?

      Slet
  2. Hvor er det smukt at se det lyserøde kirsebærtræ, du har fotograferet. Jeg har set flere vise billeder fra Bispebjerg Kirkegård, hvor der er en hel allé med blomstrende kirsebærtræer.
    Heldige Johanne med ny cykel!

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, jeg har også set billeder fra Bispebjerg. Det er et helt overdådigt syn og en meget smuk allé.

      Slet
  3. Dejlige forår! Vi har set masser af anemoner, så de skal nok komme ovre hos dig også.
    Ramsløg er også plukket her - i går lavede jeg min gode ramsløgtærte og pestoen bliver lavet lige om lidt :-)

    SvarSlet
  4. Ellen, det lyder godt med ramsløgtærte. Ja, jeg må ud og kigge efter anemoner igen

    SvarSlet