tirsdag, april 30, 2019

Bare den ikke har taget skade ...

I begyndelsen af november sidste år, lagde Christian og jeg en kastanje i en urtepotte og et par andre i jorden for at se, om de kunne spire, og vi kunne få et lille træ ud af det.
Da jeg senere på måneden plantede et æbletræ, kom der noget ekstra jord over kastanjestedet.
Jeg har længe tænkt, vi skulle prøve at finde den urtepotte.

I dag gravede vi os ned til den.
Og hvor spændende: Der var små rødder og to blege spirer, der jo aldrig har set dagens lys.

Bare vi nu ikke har ødelagt noget ved at tage den frem?







Den er kommet ned i en større potte og blevet dækket med jord.
De to andre kastanjer, der var lagt løst i jorden har ingen spirer. Nu er jeg meget spændt på, hvad der vil blive ud af den, der er kommet så langt ...

10 kommentarer:

  1. Normalt får man hevet de fine rodhår af (som er dem, der sørger for plantens forsyning af vand og næringsstoffer), når man gør som I har gjort, men det ser ud som om der er en del tilbage, så mon ikke det går? Det håber jeg, for det er altid spændende at se noget komme helt fra begyndelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, den er nok ikke helt upåvirket af at blive hevet frem i lyset. Men jeg håber, den overlever.

      Slet
  2. Jeg håber også at den overlever og at I får fornøjelsen af at se den gro.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det håber jeg også. Det er spændende.

      Slet
  3. Det er så skønt med eksperimenter, - og især da, når der sker noget synligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg elsker at få et lille frø eller en lille stikling til at gro.

      Slet
  4. Det er så spændende, krydser fingre for det bliver til et træ på sigt.

    SvarSlet
  5. Karin, det kunne være sjovt, hvis det bliver et lille træ med tiden.

    SvarSlet
  6. I skal nok få et stort og flot træ - det er virkelig spændende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, mon ikke sådan et træ vokser langsomt? Det håber jeg, for jeg har kun en lille have :-)

      Slet