torsdag, maj 02, 2019

Tidligt ude.

I morges var jeg tidligt ude, idet jeg dyttede udenfor min datters hus kl. ti min. over syv. Det var tid for den halvårlige tur til Karup eller Midtjyllands Lufthavn, så hun kunne komme på to-dages kursus i København.
Det er dejligt at komme ud, når dagen er så relativ ny. Men ikke dejligt nok til at jeg står så tidligt op hver dag :-) I morgen gør jeg det dog igen, så jeg kan hjælpe Johanne med at blive klar til børnehaven, mens farmand sørger for, drengene kommer i skole.
Rapsmarkerne er på det højeste lige nu.
Billedet er taget, da der lige brød et solstrejf igennem på en ellers overskyet himmel.

På marken på den anden side af vejen gik to får med små lam. De var yders skeptiske overfor mig.
Der blæste en bidende kold vind i dag, så moderfårets store uldfrakke har nok været god. Alligevel håber jeg, at den snart bliver befriet for den. De to små er uimodståelige med de hvide kalotter.
Jeg havde en badeaftale med Else senere på formiddagen. Der var blæst og bølger på søen. Hvis det ikke var for de nyudsprungne træer, kunne det godt have været efterår. Det var lige før, vi ikke havde lyst til at gå i vandet, så kold var vinden.
Men det føltes ikke så koldt at komme under, som vi frygtede.


8 kommentarer:

  1. En solfyldt rapsmark med en tordentruende himmel som baggrund er et af de flotteste syn, jeg kan se i den danske natur.
    Hvor er det godt, at du kan træde til, når mor skal være væk et par dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg synes også det er et flot syn. Ja, det er godt at kunne hjælpe.

      Slet
  2. Morgenstund har guld i mund...., nu er jeg jo selv lidt af en morgenmand, så jeg kan til fulde forstå, at du nyder at se dagen vågne.
    Det er skønt, at du sådan kan træde til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, du har mange morgenglæder, kan jeg forstå. Jeg har også nydt de to dage her, fordi de tidlige morgener gør dagene længere.

      Slet
  3. Hyggeligt med en morgentur mor og datter. Og 2 dejlige billeder du har taget, dem kan jeg kigge længe på. Tak for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anni. Din kommentar gør mig glad :-)

      Slet
  4. Dejligt du kan give en håndsrækning, når der er brug for det.
    Her til morgen, kørte jeg yngste på arbejde, hun ville ellers cykle. Hun havde fri kl. 22.00 i går, og skulle møde ind kl. 7.00 her til morgen. Da hun kørte hjem i går kom der sne/slud, det gjorde der også her til morgen, godt jeg tilbød at kører.
    Dejlige billeder - rapsmarkerne er så smukke, bare de ikke støver som de gør 🤣🌻

    SvarSlet
  5. click this link now next read review moved here great site my review here

    SvarSlet