mandag, juni 17, 2019

En familieweekend.

Når man lejer sommerhus i et ukendt område, som vi gjorde i den forgangne weekend, kan det blive meget spændende, om huset lever op til beskrivelsen. Vi lejede via Airbnb, men det viste sig, at Novasol også bruger den platform, så jeg fik e-mails på henholdsvis engelsk og dansk. I materialet fra Airbnb (som havde adresse i Californien) stod der fx, at vi selv skulle medbringe en kuliltealarm?
Ved en opringning til Novasol fik jeg opklaret, at det skulle jeg ikke!
Jeg synes, det var lidt forvirrende, men bortset fra den detalje med alarmen, så fungerede det hele godt, og huset var fantastisk i både indretning og beliggenhed.
Billedet har jeg taget fra hjemmesiden (var det nu Airbnb eller Novasol?) :-)
Huset ligger på en bakketop og billedet må være flere år gammelt, for træer var vokset op, så man stod ud for trætoppe på den øverst terrasse.
Der var en lille gåtur på et kvarter til Bønnerup Strand og fra øverste etage var der udsigt til vandet.



Der var ikke legetøj i huset, men bordet her kunne med nogle få greb vendes, og så var det til bordfodbold.










Airhockey, en disciplin jeg ikke kendte før, kunne også spilles på det bord.
Der udspilledes mange spændende kampe af både store og små. For det meste i glad stemning, men der kunne også godt opstå en konflikt. Sådan er det vist altid.







Bagest i haven var der et dejligt gyngestativ.
Det var et spændende hus at lære at kende. Men vi skulle jo ud af huset og i Djurs Sommerland i lørdags. Vejrmeldingen var ikke hel klar. Blev det regn eller ej? Det så godt ud fra morgenstunden, så vi drog afsted og var der ca en halv time efter åbningstid. Jeg havde gættet på, der nok var 20 i kø foran os. Mattias gættede på en million. Det var lige før, han havde ret. Der var rigtig mange, men vi blev betjent rimelig hurtigt, så ventetiden var ikke så slem lige der. Det var værre ved nogle af rutschebanerne.
Jeg har beskåret billedet, så folkemængden ikke er kommet med.

Hen på eftermiddagen begyndte det at regne lidt, og efterhånden tog det til. Så er der ikke meget sjov ved det.
Børnene ville vist godt have prøvet lidt mere, men de havde fået masser af gys og rundture i hidsigt tempo.

Det er slet ikke noget for mig, men sådan er vi jo forskellige.







Det var blevet tørvejr ved solnedgangstid.

Fredag aftens solnedgang var dog den mest farverige.



Søndag blev brugt til et par ture til stranden. Der er ualmindelig lavvandet der, så badning blev der ikke meget ud af. Men alle ønsker blev opfyldt med en fin legeplads, en hoppeborg og et ishus.

Det var en rigtig hyggelig, dejlig weekend, og som min ældste datter sagde, så ville hun kun klage over, vi ikke skulle blive der i længere tid.


3 kommentarer:

  1. Det ser da ualmindeligt hyggeligt ud. Er det så slut med fejring?

    SvarSlet
  2. Så dejlig en beliggenhed, og skønt der ikke var mere at klage over.
    Djurs Sommerland har med garanti udviklet sig siden jeg var der sidst. Sønnike havde tømmermænd, så yngstepigen og jeg måtte boltre os, det var koldt, så vi kunne ikke bade. Men ellers gik det nu meget godt. Det må være 18 år siden ;-)

    SvarSlet
  3. Sikke et fantastisk hus!
    Konflikter kan vist aldrig helt undgås, når der er børn med. For nogles vedkommende heller ikke blandt voksne, men dem hører du og jeg heldigvis ikke til :-)

    SvarSlet