tirsdag, september 24, 2019

Efteråret banker på.

Jeg har haft sådan en stemning "jeg gider ikke gå til vinterbadning mere." Jeg har snakket vidt og bredt om det, men samtidig har jeg haft svært ved at afslutte og sætte punktum. Bademakker Else har jeg ikke snakket med i sommerens løb, men kontaktede hende for et par dage siden. Jeg var kommet frem til, at jeg behøvede ikke at slutte helt, men kunne reducere badning til en gang om ugen istedet for to.
Jeg går til træning tre gange om ugen i Sportscentret, og det har sådan en god virkning på mig, så det vil jeg ikke skære ned på. Jeg er blevet stærkere, gladere og har næsten ikke ondt i ryggen mere.
Else vil gerne bade oftere, men vi har aftalt at mødes tirsdage 9.15. Hun vil så selv tage derud en gang og satse på, hun møder nogle andre. Hvad vi jo ofte gør.
Så i dag startede vi sæsonen ude ved Østre Søbad. Det var en skøn morgen med helt stille vand. Termometeret, der plejer at hænge fra trappen ned i vandet, er blevet væk. Vandet var køligt og helt blødt og lækkert.
Jeg kan se på bloggen fra september sidste år, at vi også startede 24. sept., og da var vandet 14 grader. Jeg tror bestemt, det var varmere i dag.
Efteråret er tydeligvis på vej.
Det er sjovt med en enkelt bøgegren, der allerede har antaget de gyldne farver.
Om foråret er det også tit sådan, at en enkelt gren på et træ springer ud først.
Måske det er samme gren på træet der først markerer, at nu er der skift i årstiden?





Det er så skønt at komme ud til søen og skoven og se årstidernes skiften.





5 kommentarer:

  1. Det er meget smukke billeder du har taget! Hvor er det flot, at du går til træning tre gange om ugen i Sportscentret - og også vinterbader. Ja, efteråret er virkelig på vej.

    SvarSlet
  2. enig med Madame både hvad angår billeder og træning. Al ting har sin tid, og godt at du fik mærket efter hvad der er det rigtige for dig.

    SvarSlet
  3. Smukke billeder, er det en speciel tilrettelagt træning du deltager i? Jeg leder efter noget der lligner.

    SvarSlet
  4. Ja, hvad skulle vi gøre uden vores skiftende årstider? Jeg ville på ingen måde undvære dem, selv om vinteren måske kan føles lidt lang indimellem.
    Du er sej, at du holder ved din træning - du må have en stærk karakter :-)

    SvarSlet
  5. Madame. Lene, Anni, Ellen, mage tak for jeres kommentarer.

    SvarSlet