fredag, december 11, 2020

Vi blev også omfattet ...

 Vi var mange i går, der krydsede fingre for ikke at blive omfattet af corona-nedlukningen. Det hjalp ingenting. Fra i dag kl 16 blev der lukket ned i hele Midtjylland.

Jeg er helt overbevist om, det er relevant at lukke ned for at bremse smitten, der spreder sig så hastigt. Alligevel er det ubekvemt. Det er vist nok, det ord jeg vil bruge. Jeg har ingenting i klemme med arbejde eller mangel på arbejde/indtægt. Eller børn der skal hjælpes og passes. Så jeg vil ikke svinge mig op til at bruge stærkere udtryk for min frustration. Det er meget vigtigt for sundhedspersonalets skyld, at vi passer på hinanden, så de er nok til at tage sig af de patienter, der er indlagt på hospitaler og plejehjem. 

I mit liv betyder træning og motion rigtig meget for mit velbefindende og med Sportscentret som nabo har jeg let adgang til det. I de seneste måneder har fitnessholdene været skåret ned til en halv time med ni deltagere. Der er mange hold, og man skal booke sig på tre uger før. Jeg prøver at komme på fire eller fem gange om ugen. Det er ikke altid, jeg får en plads. Og desværre slet ikke hos min yndlingsinstruktør, men så vælger jeg en anden.
Min træningshistorik viser nye højder :-) Det er min daglige energi-indsprøjtning, som jeg vil savne.


Biblioteket lukkede også kl 16 i dag.  Indtil 4. januar hvis vi er heldige. Jeg havde fået en mail, at Sissel-Jo Gazans nye bog Hvide Blomster, var klar til afhentning. Jeg blev helt forbløffet, da jeg så, hvor mange mennesker, der havde samme ide som jeg, at der skulle hamstres bøger. Hvide Blomster er på 500 sider, så jeg løber ikke tør lige foreløbig. Jeg tager altid et par bøger med til Johanne også. Denne her gang om Peter Pedals jul og om Sallys far. Jeg vil også savne biblioteket, men jeg kan jo bare gå i gang med lydbøger ...


I år har byen ingen julemand. Vist nok for første gang.

Men så har vi Fader Jul. 
Jeg har endnu ikke mødt ham, men lånt billedet af Per Bjarne.


Jeg savner vintervejret. Det er usædvanligt gråt og vådt. Og lidt for varmt.
Min genbo havde inviteret til æbleskiver og glühwein i går. I sidste øjeblik efter pressemødet blev det ændret til en have-komsammen. Hun har et lysthus, så det var fint at mødes der til en hyggestund - indtil vores bagdele blev for kolde trods tæpper i stolene.

7 kommentarer:

  1. Det er nemlig ubekvemt med nedlukningen og nu også hos dig. Det er ærgerligt, at det går ud over din træning.
    Jeg vil også savne at kunne gå på biblioteket i de næste uger.
    Sikke dog et gråt og trist vejr vi har - lige som dig ville jeg også ønske, vi fik vintervejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må trøste os med, vi har fælles skæbne i denne her mærkelige tid. Og så er vores skæbne her til lands ikke den værste.
      Lidt vintervejr ville lyse op :-)

      Slet
  2. Ubekvemt er det helt rigtige ord, der er mange andre grupper der er hårdere ramt end os. Men det er svært ikke at blive lidt trist, men kunne vi få frost og sne, ville en rask gåtur sikkert hjælpe lidt. Rigtig god weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. God weekend til dig også Marianne. Ja, frost og sne ville lyse op og inspirere til en rask gåtur.

      Slet
  3. Det var et godt ord, du fandt, for vi kan, som du også siger, ikke tillade os at klage over coronapestens indvirkning på os, når der er så mange, det går hårdere ud over.
    Men det er godt nok første gang, de har mindre strenge restriktioneri England, end vi har her i DK.
    Jeg bryder mig normalt ikke om hamstring, men jeg kan altså godt forstå, hvis der blev hamstret bøger til juledagene, når man nu ikke engang kan være sammen med så mange, som man måske plejer.

    SvarSlet
  4. Vi (jeg) skal ikke klage, men for hver enkelt kan restriktioner betyde mere, end andre forstår. Tænk, at restriktionerne her er blevet mere omfattende end i England. Boghamstring var en ny ting for mig :-)

    SvarSlet
  5. ..men lånt billedet af Per Bjarne,
    Hmm, det er jeg da vist aldrig blevet spurgt!

    SvarSlet