fredag, marts 11, 2022

Allerede fredag ... igen, igen ...

 


Det er allerede en uge siden, det nye Søndertorv blev indviet. Det er blevet fint med beplantning, siddepladser og legeredskaber for mindre børn. For Johanne og andre børn var det en fest at være der. Man kunne få ansigtsmaling, 'tatovering', ballondyr, popcorn, kage og ikke mindst, de kunne  lege.
4. klasserne på Christians skole havde lavet nogle flotte insekthoteller, som var blevet stillet op for flere dage siden





Foråret viser sig med sol og blå himmel. Det er så smukt. Om natten få frostgrader. Mon vi ingen sne får i år?


Foråret viser sig også ved, at det nu er sæson for weekend-fodboldkampe med hold fra andre klubber. 
Her er Mattias' hold på udebane. De er vist i gang med at aftale en strategi. 

Jeg var der en lille times tid. Trods sol var det alligevel koldt.














Jeg glæder mig til en weekend, hvor jeg er inviteret til frokost hos venner lørdag. Senere på eftermiddagen er der en guidet rundvisning på Ukraine-udstillingen på Silkeborg Bad.

Søndag inviterer storebror Marcus på kage. Han fylder 15 på mandag. 
Søndag aften er jeg inviteret til middag og hygge hos venner. På det tidspunkt er jeg nok ikke særlig sulten :-)






Nu vil jeg bare ønske, at der snart kommer en aftale om våbenhvile i Ukraine. I stedet for at se tv lytter mest til nyheder i radioen. Jeg kan ikke bære at se de billeder på tv med ødelagte bygninger og fortvivlede folk på flugt. 








6 kommentarer:

  1. Hvor er det rigtigt. Tiden flyver afsted.
    Det er så dejligt med ændringer/udbedringer i bybilledet. Og der så er noget for alle aldre.
    Åh ja, fodboldsæsonen, der bruges mange timer som forældre, bedsteforældre, pårørende. Så er det dejligt med solskin.
    God weekend.

    SvarSlet
  2. Karin, det er godt, når der ikke bare er butikker, men også legemuligheder i byen. Ja, der er mange forældre, der er trænere, tilskuere og chauffører for børn ved sportsaktiviteter. Også bedsteforældre.
    God weekend til dig også

    SvarSlet
  3. Puha, det er ikke godt at skulle til kage om eftermiddagen og til middag om aftenen! Det er jo heller ikke særlig høfligt at komme nærmest mæt, når man ved, at nogen har gjort noget ud af at lave god mad.

    SvarSlet
  4. Ellen, haha :-) Du rammer lige plet.

    SvarSlet
  5. Man skal være i solen, men hold op, det er lækkert når der er vindstille. Især hvis der er forårsblomster at kighe på imens.

    SvarSlet
  6. A+K - Jaeeee, forårsblomster at kigge på. Og så en læ-krog :-)

    SvarSlet