tirsdag, maj 03, 2022

Jeg giver også provokatøren rampelys ...

 Den sag burde ties ihjel! Jeg bliver, eller er bare så vred, så det vælter ud af alle knaphuller. 

Hvor mærkelig og provokerende har man lov at være? Jeg synes, han går langt over stregen!

I fredags klistrede han et billede af sig selv siddende i en æggeskal på et af Asger Jorns kendte billeder. Imens løb limen ned af billedet. 
Han mener, han har ret til at ændre på det billede, som Jorn havde købt for at male sin modifikation.
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/stort-anerkendt-asger-jorn-vaerk-udsat-haervaerk-vi-er-jo-ret-rystede 
Jeg ved ikke, om linket virker.

Han kunne selv have købt et maleri i en genbrugsbutik og malet sin egen modifikation i stedet for at øve hærværk.
Jeg kalder ham konsekvent Han. For nogle år siden blev han tilkendt juridisk kønsskifte. Ingen operation. Han definerer sig som en lesbisk kvinde i en mandekrop. Og kan provokere ved at kræve adgang til kvinders omklædning i svømmehaller fx. osv.
Om ikke andet, så får Museum Jorn en del omtale for tiden.
Det er måske i sidste ende ikke dårligt.
Forhåbentlig kan konservatorer reparere billedet?

5 kommentarer:

  1. Tænk at hævde at det er hans ret at udøve hærværk på andres værker. Suk. Det har da givet ham taletid og opmærksomhed. Se mig, mor !

    SvarSlet
  2. Jeg forstår til fulde vreden, men han har jo opnået hvad han ville.

    SvarSlet
  3. Ellen, det har han så rigeligt.

    SvarSlet
  4. Så enig. Ham og flere med samme attitude finder ikke plads hos mig, trist de har "taletid".

    SvarSlet