onsdag, maj 11, 2022

Jeg holder haletudser.

 

Der findes vist ikke nogen dyr, der er lettere at holde end haletudser? Og så bliver jeg hjulpet på vej af god vejledning på nettet.

Der er lidt overbefolkning i min balje, synes jeg, så Johanne var med til at flytte nogle over i et glas og levere dem tilbage til vandhullet.






De er svære at få fat i, så det tager sin tid.

















Tørken har betydet at vandet næsten er væk,  og vandplanterne har overtaget.

Vi tog noget mere vand med tilbage og et par friske vandplanter. 

Når haletudserne begynder at få ben, skal jeg have anskaffet noget fiskefoder.

Men ellers sker der ikke meget. Ingen antydning af ben endnu.

I dag havde jeg vagt på Silkeborg Bad, og da vandhullet ligger tæt ved, var jeg igen ude og hente et par planter. Siden i lørdags var der yderligere udtørring, og der lugtede dårligt. Men sådan et miljø er der insekter og kriblekrable dyr, der lever godt i.






For et par dage siden, så jeg det her dejlige syn på Saltenvej i Them. Jeg ved ikke om det er kommunen eller grundejerforeningen, jeg skal takke for at vælge så flotte vejtræer.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar