søndag, september 17, 2017

En tåget morgen.

I morges lå tågen tæt, mens solen prøvede at trænge igennem. Jeg overvejede med mig selv, om jeg skulle gå i gang med de praktiske opgaver, jeg havde skubbet foran mig i nogle dage. Eller skulle jeg ud?  Der er noget magisk over landskabet, når tågen er ved at lette. Jeg elsker den stemning, så det endte med, jeg kørte ud og gik en lille tur i Vejlbo mose.
Her går en flok geder, der er på arbejde. De er sat ud af Naturstyrelsen til at pleje vegetationen. Jeg talte 14.  Man kan gå indenfor indhegningen til dem, de er tamme og fortrolige med mennesker.
Jeg havde badetøjet med, og der er ikke langt fra Vejlby mose til Østre søbad.
Der er stor aktivitet på søbredden søndag morgen. Mens det første gymnastikhold myldrede ud på badebroen for at slutte af med en dukkert, gjorde det næste sig klar til at gå i gang med gymnastikken.
Byrådet har afsat midler til at renovere toiletter og omklædningsfaciliteter. Måske bliver der råd til en sauna? Det kunne være dejligt.


Vandet er 13 grader nu, og det var fløjlsblødt i dag.

Efter sådan en frisk 'opladning' kørte jeg hjem og gik i gang med vasketøjet.

3 kommentarer:

  1. Sådan har jeg det også med tågede landskaber, og kameraet kan aldrig helt indfange den dejlige og meget specielle stemning (ikke fordi dine billeder ikke er gode, altså!), men billede to har noget af det.

    SvarSlet
  2. Ellen, det er svært at få fat i stemningen. Lyset skifter. Men det er et dejligt landskab at være i. I dag så jeg de skønneste spindelvæv. De er også svære. :-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det smukt ud. Jeg cyklede i den tykkeste tåge til arbejde. Det var for tæt til at være smukt. Og da jeg igen fik tid til at kigge ud, var tågen væk.

    SvarSlet