tirsdag, august 06, 2019

Backstage.

Sportscentret ikke bare træner vi - vi mødes også omkring kaffemaskinen.
Der var der, jeg kom i snak med hende, der står for noget frivillighed i Musikhuset.
Det lød interessant. En masse glade mennesker, der skal til en festlig oplevelse. En stor gruppe frivillige, der sælger programmer, tjekker billetter og står i garderoben.
Det kunne jeg godt tænke mig at være med til. Der er kun 10 min. gang fra mig.
Sådan gik det til, at jeg var med til infoaften om efterårets musical, som er The Sound of Music.

Vi var nok omkring 30 mennesker, der blev budt på vand og vin og chips, mens vi sad på scenen og kiggede ud over stolerækkerne og blev indviet i de mange forskellig ting, der skal være på plads, når en forestilling kører.
Det var spændende at høre, hvordan kulisserne var blevet til, og vi fik små stykker af musikken undervejs. Yes, det var noget for mig at være med til.
Men allerede dagen efter denne her hyggelige aften, blev jeg klar over, at det var for stor en mundfuld.
Vi møder ind kl 17 og forlader huset som nogle af de sidste. Forestillingen slutter kl 22.30. I løbet af de 14 dage skal hver frivillig have to vagter om ugen.
Men jeg glemmer jo, at jeg ikke har så meget strøm på mine batterier om aftenen. Jo, jeg kunne sikkert gøre det, men så ville jeg ikke være meget værd de næste par dage. Så jeg skyndte mig at melde afbud.
Jeg må huske på min alder! Det kan nogle gange være svært, når jeg i tankerne sagtens kan forestille mig, hvordan det ville være at være med til det ene og det andet.
Men jeg fik lyst til at se forestillingen. Jeg tror, den bliver rigtig god. Og så vil jeg lægge mere mærke til de folk, der er på 'arbejde'. Jeg har aldrig tænkt på, at der er så mange frivillige, ulønnede lige netop der. Efterhånden er jeg blevet klar over, at alle kulturinstitutioner og sportsarrangementer er helt afhængige af frivillige.

7 kommentarer:

  1. Man skal kende sin begrænsning, - men du fik da alligevel inspiration til at se en forestilling.

    SvarSlet
  2. Åh ja, vi vil jo så gerne det hele. Godt du indså det i tide og så må du nyde forestillingen på anden vis.

    SvarSlet
  3. Det er ofte svært at huske, at vi ikke kan det hele mere, godt du fik sagt stop og inspiration til at se forestillingen.

    SvarSlet
  4. Vi er mange der gerne vil det hele, bare se tråden her. Det er ikke muligt, døgnet har 24 timer, hvoraf vi som oftest har brug for 8 timers søvn. Så er der 16 timer tilbage. De 16 timer har brug for krydderier af forskellig styrke og karakter. Vi kan ikke alle "spise The Carolina Reaper" i de 16 timer.
    God fornøjelse hvis du giver dig selv en aften i selskab med The Sound of Music.

    SvarSlet
  5. Det er virkelig svært at acceptere, at man ikke længere kan det, man kunne engang, men der er desværre ikke rigtig noget at gøre ved det.
    Det var dog godt, at du fik et indblik i, hvordan det hænger sammen, når en musical skal sættes op :-)

    SvarSlet
  6. Eva, Lene, Marianne, Karin, Ellen, mange tak for jeres kommentarer. Ja, jeg fik inspiration til at se forestillingen ;-)
    Og blev mindet om at acceptere begrænsningen.

    SvarSlet
  7. Mit navn er Eva Hovmand Skjøtt, jeg har været gift i over 6 år, og det var forfærdeligt, fordi min mand virkelig snydt på mig og ledte efter en skilsmisse, vi brød sammen for et år siden og vi kom tilbage efter så mange behageligheder for dejlig kærlighed gaver. Jeg elsker min mand så meget, at der ikke er nogen time på dagen, hvor jeg ikke tænker på ham, han er en verden for mig, jeg værdsætter ham på samme måde. være så jeg ikke kan gøre noget for at skade ham eller få ham til at føle sig trist. Jeg stødte på en blog-blog Et vidnesbyrd kaldet "Osawe jennifer" på Internettet, hvordan han gendannede den store nedtrængte storpræstinde i medgiftens tempel, hendes eks-mand derhjemme efter 3 dage med kærlighedsformularer. Jeg har læst så mange forskellige postkommentarer om forundrede store kræfter har hjulpet mennesker over hele verden, uanset afstanden, de har bragt ex-kærlighed og hjulpet med at løse skilsmissen, og separate beretninger kom ud af kærlighed og skabte mennesker glade i forholdet. Jeg skal være 100% sikker, så jeg prøvede og sendte en kontaktmeddelelse til doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 og han svarede straks, og jeg fortalte ham min historie, og han gav mig kun 2 dage til at fortolke natten den hun var tilbage og bad om tilgivelse, hvor vidunderligt og pålideligt hans arbejde var. Hvis nogen har lignende problemer, bedes du kontakte ham på hans e-mail.

    SvarSlet