lørdag, august 31, 2019

Et usædvanligt arrangement.

I dag blev cykelløbet "Chasing Cancellara" afviklet med start og slut ved Silkeborg Bad, og i den anledning var der brug for flere vagter på Kunstcentret. Det var ikke nemt at vide, om publikum og cykelryttere ville have lyst til at se udstillingerne bagefter. Før cykelløbet havde der været tidlig morgenmad for omkring 100 VIP'er i cafeén. Fabian Cancellara og hans tre venner var de første til start. Jeg følger ikke meget med i cykelløb, men i det her tilfælde er det et holdløb, hvor der skal være fire på hvert hold. Jeg kunne genkende Bo Hamburgers navn :-) og Bjarne Riis var tilstede. Ved ikke om han cyklede?
Jeg havde en runderingsvagt (gå runder i udstillingerne) fra 11.30 til 15.













Efterhånden som cykelrytterne havde gennemført de 54,6 km. kom de ind i parken og parkerede cyklerne, mens de hyggede sig med mad og drikke.
Vejret var fantastisk.

I parken var der telte og flere boder.
Der var bænke og borde, og mange sad i græsset og nød det.


Der kom ikke mange gæster ind i huset. Men jeg synes, det var spændende at Kunstcentrets ledelse lukkede huset og parken op for et arrangement, der var så anderledes end det sædvanlige.


Da min vagt var slut kørte jeg ud til Almind sø, hvor Mattias var sammen med sin mor og sin kammerat Alex.
De havde så travlt de to. De skiftedes til at bygge, skovle sand, hente vand og så løbe ud på broen og hoppe i vandet.
Jeg havde ikke badetøj med, for jeg vidste først sent, at de var ude ved søen.













2 kommentarer:

  1. Hvor har I hygget jer ved vandet. Så spændende også, at du oplevede cykelrytterne på tæt hold.
    Fra min barndom kan jeg huske, hvor populært cykelløb var på banen i Forum.

    SvarSlet
  2. Madame, selv om det ikke er min interesse at følge cykelløb, så synes jeg alligevel det er spændende at få et lille indblik. Det har sikkert været spændende for dig som barn at kende til cykelløb i Forum.

    SvarSlet