mandag, maj 04, 2020

Morgen og aftenbillede.

I morges var den første blomst sprunget ud på mit lille æbletræ. Der sad oven i købet en humlebi i den. Træet er kun to år gammelt. Sidste år var der mange blomster, men ingen æbler, så jeg er meget spændt på, hvordan det bliver i år.

Mit aftenbillede handler om, det er 75 år siden, Danmark blev befriet for den tyske besættelse.

Midt på dagen gik jeg ned til Skolegade for at se Pias nye atelier.
Dejligt sted, som jeg glemte at fotografere.

Billedet handler om vejarbejdet på Vestergade, som er gågade. Når det engang er færdigt, vil der være træer og beplantning. Det bliver uden tvivl dejligt, men det må virkelig være hårdt at være forretningsdrivende for tiden. Og så med corona oveni.






8 kommentarer:

  1. Det er meget smukt at se både blomsterne på dit æbletræ, og at du har lys i vinduet, Betty. Det burde vi også have haft 4. maj, men vi har ikke vindueskarme, hvor jeg tør sætte lys på grund af Hannibal, Han mener, at de er hans siddeplads.
    Uha ja, de stakkels forretningsdrivende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt forstå, det ikke går med lys i vinduerne hos jer, når det er Hannibals siddeplads :-)

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

  3. Karin5. maj 2020 kl. 08.59
    Det er så fantastisk med alt det der springer ud, ændre sig fra den gråbrune farve til helt andre nuancer, og her denne lyserøde knop der ændres til en blomst med hvide kronblade, og på sigt bliver til æbler.
    Lysene havde mange danskere husket, nogle fik det foreviget, jeg kunne ikke da solen stod lige ind gennem vinduet, fandt nemlig dyner allerede kl. 20.30, efter en meget hård hjemmearbejdsdag. Det var mandag med meget store versaler.
    Efter en pause på 6½ mdr. fra blogland, har jeg mærket savnet, og besluttet mig for en meget forsigtig genåbning, har ikke læst bagud, springer ind, og ser hvad det udvikler sig til.
    Ønsker dig en dejlig solrig 5. maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt at se dig igen herinde, Karin. De er godt, du ikke helt har opgivet blogland efter din pause. Jeg håber, du har det godt. Kan forstå, du har haft en hård hjemmearbejdsdag.

      Slet
  4. Æbleblomster er min absolutte yndling blandt alle frugttræerne. De står der med forskellige nuancer af rødt/pink i det hvide - bare så smukke :-)
    Lys i vinduerne 4. maj er en smuk tradition, som man for min skyld gerne må blive ved med længe, længe endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, æbleblomster er helt særlige. Jeg ved ikke, hvorfor der skulle gå så mange år, før jeg anskaffede et æbletræ. Alene blomsterne er nok. Forhåbentlig kommer der også æbler engang :-)
      Jeg tror ikke, mine børns generation sætter lys i vinduet 4. maj? Måske dør den tradition ud? Jeg synes, det er godt at fortsætte.

      Slet