lørdag, august 28, 2021

Allerede fredag ... nej, det er allerede blevet lørdag.

 Sensommeren sætter sit præg på min lille have i de her dage. Benvedbusken er begyndt at farve bladene røde og Rød Aroma modnes.

Der har været dage, hvor solskin og regn har vekslet.

I lørdags var vejret heldigvis med de to sangere/musikere, der gav koncert i parken ved Silkeborg Bad. 
Jeg havde vagt, så jeg fik kun et glimt, da jeg gik fra Skovvilla til Hovedbygningen. Men det lød godt, og publikum blev aktiveret, så det også var sjovt.
Der har været forskellige arrangementer i Parken og de fortsætter lidt endnu, fx Lyttelounge, Yoga i parken, Omvisning og koncerter.











I onsdags mødtes jeg med Trine og Gudde derude. Vi spiste frokost, snakkede og kiggede.
Da vi kom fra bagsiden af parkeringspladsen, stod Vann Mann i det smukkeste lys.
















En sjov mand, der midlertidigt er udstillet, er Homo Tubus. 
Torben Klostergaard har lavet ham af mange slags rør og metaldele. Nå man kommer tæt på begynder telefonen at ringe eller klikke med sms-lyd. Jeg har ikke oplevet, han spørger, om vi skal tage en selfie. Det kan vist godt ske.










For et par dage siden, fik jeg tyndet ud i blommerne. Der er alt for mange, og det skulle have været gjort for længe siden. Jeg håber, de resterende kan nå at vokse og få god smag. De smager ikke af noget, hvis de er for små. Træet har mange visne kviste og smågrene, så om blommerne overhovedet kan vokse er måske tvivlsomt.




 


Mirabellerne fra sidste fredag blev for nogle dage siden forvandlet til syltetøj. Jeg opgav at udstene dem. De blev kogt med syltesukker, som kun skal koge i 10 min. Men stenene havde ikke rigtig løsnet sig, så jeg kunne ikke bare fiske dem op med en gaffel, som jeg havde forestillet mig. Nu er der mirabellesyltetøj, eller måske hedder det marmelade? Med sten og stjerneanis. Det smager rigtig godt. Og bare man ved det, kan man sagtens lade være med at tygge på en sten.

2 kommentarer:

  1. Det var dejligt, at du fik syltet mirabellerne! Ja, det kan sagtens lade sig gøre at nyde syltetøjet, selv om der er sten i blommerne.
    Når vi går tur i disse dage, spiser vi både brombær og blommer, som vokser vildt overalt.

    SvarSlet
  2. Madame, det er så dejligt at gå og nippe til brombær og mirabeller, når man går tur for tiden.

    SvarSlet