fredag, oktober 20, 2017

En våd fredag.

I dag var det tydeligt nok, hvorfor kommunen sender folk ud at feje eller støvsuge blade ved søen.
Hvis det altså er, fordi målet er, at der ikke skal være blade i vandet eller i sandet?
Trods indsatsen for nogle dage siden, så ligger der alligevel masser af blade langt ud i vandet.

Gad vide om det overhovedet gør noget?
Mon ikke det altsammen omsættes på den ene eller anden måde?


Det var en meget tåget og diset morgen. Vandtemperaturen er på vej til 9 grader.
En oplevelse af en helt anden slags, var en lille tur på planteskolen.

Siden mine børn gravede nogle stauder op, er der blevet en plet bar jord. Der skal vist nok plantes et par buske. Jeg kunne ikke lige bestemme mig.

Men jeg købte en rose, der skal klatre op ved terrassen.
Den hedder Helena Lykkefund og skulle være rigtbærende og velduftende.
Det regnede så meget, da jeg kom hjem, så den står stadig i sin potte.

Flere steder indendørs på planteskolen var der denne her sjove opstilling med et par bukser fulde af  forårsløg.
Dejligt at tænke på tulipaner og påskeliljer.
Prisen her får mig til at købe løg i Føtex. Jeg ved ikke, om planteskoleløg er så meget bedre?
Jeg har god erfaring med supermarkedsløg.

2 kommentarer:

  1. Mon ikke det mere handler om udvalget og farver, som jo er større på en planteskole, end om kvalitet? Jeg ved det ikke, men det er nu så dejligt at komme på planteskole, synes jeg.
    Jeg nåede i haven i går, - tre timer, og da jeg fejede det sidste blad op, begyndte det at regne voldsomt. Jeg følte mig heldig :)

    SvarSlet
  2. Eva, du har en pointe. Der er selvfølgelig meget større udvalg på en planteskole. Jeg synes også, de er så dejligt at gå rundt der. Så flittig du var i haven i går. Det er en dejlig følelse at være færdig med arbejdet, og det så begynder at regne. :-)

    SvarSlet