onsdag, maj 26, 2010

What......?? aaadrrrrrr.....

Måske har jeg slet ikke lyst til at vide, hvad det er for et kræ?

Men den var lidt fascinerende med sin lysegrønne farve og sorte prikker.
2½ cm.
Og helt stiv. Sådan lidt puppeagtig.

Jeg er i gang med at flytte om i mit soveværelse. I morgen kommer min svigersøn og flytter skabet. Så jeg tømmer og sorterer og sender til genbrug.
På øverste hylde lå de store, vamsede, lækre håndklæder i egyptisk bomuld købt i Cairo for 4 år siden.
De er sådan lidt vandafvisende, så de er ikke rigtig kommet i omløb.
I stedet er det de gamle, tyndslidte håndklæder, der går igen og igen.
Men da jeg fik tømt øverste hylde, opdagede jeg kræet, som var limet fast til loftet i skabet.
Måske er den fra Ægypten??
Nej, håndklæderne har trods alt været vasket.
Nu var det, jeg skulle kende en biolog.....Men kræet er væk. Smidt ud med affaldet.
De gamle håndklæder er kasseret. Jeg må i gang med at slide de nye!

13 kommentarer:

  1. Hvad nu hvis det var en sommerfuglepuppe? Det lyder da lidt pænere, gør det ikke :-)

    SvarSlet
  2. Ja, nye håndklæder er ikke sådan lige at blive ven med. Men lige pludselig er de blevet gode og gamle.

    Sød lille puppe-fyr. Jeg holder med Lene og forestiller mig en eksotisk sommerfugl:)

    SvarSlet
  3. Lene og Eva, det lyder godt og sommeragtig med sommerfuglepuppe.
    ;-)

    SvarSlet
  4. Sikke en masse oprydning, Betty, det er lige som hos mig. Jeg gætter også på en sommerfuglepuppe, men du kan evt. spørge Skov- og Naturstyrelsen - de har en naturbrevkasse her:
    http://www.skovognatur.dk/Kontakt/Brevkassen/Stil.htm

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Madame, tak for henvisningen til Skov og Naturstyrelsen.
    Du er en perle!

    SvarSlet
  7. Neeej - nu sad jeg lige her og droemte om en historie om en smuk sommerfugl. :)

    SvarSlet
  8. Haha - vandafvisende håndklæder :-D
    Lyder ikke specielt effektivt.

    Jeg holder som de andre kraftigt på, at det er en sommerfuglelarve. Vil dog helst have sådan nogen udenfor soveværelset... ikke mindst for dyrets egen skyld.

    SvarSlet
  9. Jeg tro også Lene og Eva har rat,men puppen må være død,den kan ikke leve i dit skab i 4år uden, at blive til en skøn sommerfugl.

    SvarSlet
  10. Tina, der forsvandt dit eventyr om en smuk sommerfugl. Men jeg har spurgt i Skov og naturstyrelsens brevkasse, så nu får jeg nok snart en forklaring. ;-)

    SvarSlet
  11. Ellen, jeg falder altid for de mest vamsede håndklæder. Det varer bare så længe inden de er tilpas slidte.
    Ja, det er nok en sommerfugl

    SvarSlet
  12. Conny, den kan ikke have været der i 4 år. jeg har brugt de håndklæder lidt, jeg købte for 4 år siden. Men ikke meget, så der har været ro på hylden.

    SvarSlet
  13. Det er en kålsommerfugl puppe.

    SvarSlet