torsdag, juni 27, 2013

Det søde barn ...

Det søde barn samlede en snegl op i dag, da jeg hentede ham i vuggestuen.
Jeg troede, vi stille og roligt skulle sidde og kigge på den som vi gjorde i sidste uge.



Men straks kastede han den ned på fliserne og trådte hårdt på den, så den lå hel fladmast.
Han så oven i købet vældig tilfreds ud.
Jeg blev overrasket over hans handlekraft og beslutsomhed - og kom med en vag protest.

Da jeg fortalte det til min datter, sagde hun, at pædagogerne gør meget ud af at fortælle børnene, de skal være gode ved dyrene.

Men hvordan får vi lige formidlet det om skadedyrene, som vi slår ihjel i haverne?
Bl.a. de meget forhadte dræbersnegle, som jeg iøvrigt slet ikke har set i år.

Nå, der skal vel ikke så meget formidling til i den alder.


2 kommentarer:

  1. Børnehaven er måske ikke kommet så langt som til at forklare, hvad dyr er. Sådan en sneglebasse kommer hos mig heller aldrig til at rangere sammen med kattekillinger og hundehvalpe. Og dræbersnegle får det værste op i mig!

    SvarSlet
  2. ja hvad mon der fik lille manden til den handling, måske syntes han den var ulækker som vi syntes " dræbersneglen " er .....

    SvarSlet