tirsdag, november 21, 2017

Stemning her og der.

I de seneste fire uger er mit blik faldet på Rune, hver gang jeg kiggede ud af vinduet.

Jeg har såmænd tænkt på, om det ville få indflydelse på, hvor jeg ville sætte mit x på stemmesedlen?

Jeg vil ikke afsløre, hvor det blev sat, men jeg stemte på to forskellige partier, dvs. jeg stemte personligt på  to kandidater, der repræsenterede hvert sit parti i kommunen og i regionen.
Jeg er ikke en kernevælger. Der findes ikke et parti, hvor jeg kan gå ind for hele programmet.
For mig er det vigtigt, at det ikke er en polemisk person, men én der kan samarbejde på tværs.
Stemmesedlerne er alenlange. Jeg kiggede lidt på de, for mig, uforståelige.
Fx liste Q med Afskaf Tvangsklasser. Der var kun en enkelt opstillet. Kan sådan en person mon overhovedet komme til at bruge, de evt. stemmer han får?
Nu har jeg googlet og set, det handler om at gøre skolegangen mere fleksibel efter 7. klasse. Noget der især vil komme nogle drenge til gode. Det lyder jo fornuftigt nok.

Efter stemning og træning, var jeg klar til at køre med til Give, hvor vi fik en lækker frokost og igen var en tur i Wittenberg og omegn. Eller det føltes, som om vi næsten lige havde været der, selv om det var sidste år. Det var en hyggelig eftermiddag med god stemning, og værten var glad for de to Luther-øl.

2 kommentarer:

  1. Det er lidt pudsig hvordan vi hver især beslutter os for, hvor vi vil sætte vort kryds.
    Jeg kan igen tage udgangspunkt i min opdragelse. Min far var medlem af et parti, og har siddet i både bestyrelse, byråd etc. Han var dog aldrig 100% enig med det parti, det var dog det parti han var mest enig med. Det har jeg taget med mig i mit voksenliv, har dog aldrig ønsket at side fremme i bestyrelse eller lignende, har dog været medlem og tro mod mit parti siden primo 80´erne. Så jeg stemmer samme parti både kommunal, region og folketinget. Det er dog forskellige personer, og ja, jeg finder altid en person der matcher mig bedst. Har dog aldrig ramt nogle 100%.
    Håber de forskellige kommuner for sammensat de bedste hold til at udfører arbejdet de kommende 4 år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det må været dejligt at være rodfæstet. Jeg kan også godt følge dig på den måde, at de store partier med mange opstillede, har så forskellige personligheder, at man kan finde en der, der kan være en repræsentant, for det man selv står for.
      Jeg kan se, at i min kommune har to løsgængere, der altid lavede polemik, ikke opnået en plads i byrådet. Det borger for et bedre samarbejdsklima, og det er jeg tilfreds med.

      Slet