onsdag, juli 18, 2018

Forskellige lydbilleder.

Hjemme igen var det skønt at vågne i morges med Canticorum Jubilo i hovedet.
Den er så mægtig og kraftfuld.

Ellers var lydbilledet et helt andet, end det jeg har hørt de seneste dage i Nr. Nissum.

Her hjemme er der hele tiden en svag summen af trafik. Sommetider bliver den svage summen brudt af højere uregelmæssige lyde.
Jeg plejer ikke at lægge mærke til det, og snart vil det igen forsvinde fra min bevidsthed.





Udsigten fra mit værelse (på Seniorhøjskolen), hvor jeg ganske vist ikke opholdt mig så meget, men hvor der var meget stille og fredeligt.

De sjove, langbenede fugle sagde ingenting. Men der var et rigt fugleliv i træer og buske, og fuglesangen var meget mere varieret, end jeg er vant til her. Det var dejligt at høre.








 Solnedgangen er fra min hjemlige terrasse i går aftes.

Hvor har jeg nydt det mange aftener denne her sommer.
Bagsiden, af de mange flotte solnedgange, er tørken.

I går regnede det en lillebitte smule. Mon ikke det er bedre end ingenting, selv om mange siger, det ikke batter noget?

Dagene er tydeligvis kortere nu.
Mine billeder er taget ved 22 tiden.














Men hvad skuer mit øje, da jeg kiggede ud i dag??
Lige mellem to tage i mit solnedgangsfelt?

Der er gang i et meget omdiskuteret bygningsværk.
Et højhus med 17 etager - er ikke helt sikker på højden. Det skal jeg gurgle :-)

Jeg er spændt på, om jeg får udsigt til det, når det er færdigt?


Nu skal jeg ud at handle og købe ind til boller i karry. Christian og Johanne med forældre er på prærievognshestetur her i omegnen. Alt er planlagt i detaljer af det firma, der står for det. I dag skal de slå lejr ca 10-15 km. herfra. De laver mad på Trangia, derfor ønsket om mormormad. Hestene skal vaskes, strigles og fodres, inden deres mennesker kan holde fri. Børnene spørger slet ikke om telefon eller iPad :-)
Jeg glæder mig til at komme ud og finde dem.


4 kommentarer:

  1. Mange forskellige lyde og billeder. Nogle bedre end andre. Trafik/stilhed - solnedgang/højhus.
    Godt du kan forkæle de unge mennesker med mormormad, og det med boller i karry. Mums.
    Ønsker dig en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, de var rigtig glade for boller i karry :-)

      Slet
  2. Man får virkelig sat alle tempi ned med sådan en prærievognstur - rigtig god ide, og stærkt af forældrene, at de tør og vil gøre det. Men jeg forstår nok godt, at lysten til mormormad kan opstå :-)

    SvarSlet
  3. Ellen, det er virkelig en slow ferieform. De første par dage er nok lidt hårde for utrænede voksne, men ungerne elsker det.

    SvarSlet