torsdag, juli 19, 2018

Til kartoffelblomstens pris.

Efter min vagt på Silkeborg Bad i dag, havde jeg et ærinde i Bording og Ikast, så jeg kørte gennem kartoffelland.

Jeg synes, de er så flotte de store marker, der blomstrer nu.
På nogle af markerne bliver der vandet, men jeg synes ikke, planterne er så spændstige. Forhåbentlig bliver der en god kartoffelhøst alligevel. 
Fra min terrasseudsigt, hvor jeg plejer at se solnedgang, var der noget andet på spil i går.
Men ved solnedgangstid var alt ved det gamle igen.

I morgen fylder Johanne fire, og vi skal fejre hende i prærievognen. Der vil være lejrplads tæt på den lokale rideskole. Jeg bager ikke, men henter boller og kagekone i Kvickly. De, i familien, der ikke er på ferie kommer også. Det bliver sikkert hyggeligt.

8 kommentarer:

  1. Jeg hepper også på god kartoffelhøst.
    Det lyder som en hyggelig måde at fejre fødselsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, ja kartofler :-)
      Det bliver nok en hyggelig fødselsdag.

      Slet
  2. Tillykke med Johanne og de 4 år.
    Ja, lad os håbe, kartoffelhøsten bliver god på trods af tørken. Hvor er det smukke blomster, denne plante har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte. Tak for fødselsdagshilsen.
      Kartofler har smukke og velduftende blomster.

      Slet
  3. Det er en svær nød at knække. Sidste år var markerne for våde, i år er de for tørre. Har hørt vinbønderne jubler. Så håber andre bønder/landmænd har et eller andet at juble over, måske bliver det lettere for dem at så vintersæden i år, for her var der mange der måtte springe over sidste år pga. markerne var for våde. Der er altid et eller andet der kan skabe brok.
    Hjertelig tillykke med Johanne. 4 år. Hvilken fest, og det så bliver markeret i en hestevogn. Der bliver meget at fortælle, når hun igen kommer tilbage til børnehaven.

    SvarSlet
  4. Karin, Det er ikke nemt, når ens arbejdsindsat er 100% afhængig af vejr og vind. Og når det bliver så ustabilt som de seneste to år. Måske bliver vinen god i år, men den er bare en lille niche. Sidste år var for våd og kold til vin.
    Tak for fødselsdagshilsen. :-)

    SvarSlet
  5. Det er ikke nemt at gøre alle tilpas rent vejrmæssigt, men jeg synes (heller) ikke, man kan kalde det for brok. Det er bekymring for, om man får lønnen hjem i år, så man ikke skal leve af lånte penge.
    Tænk, at den lille Johanne allerede fylder fire år! Tillykke med hende, jeg håber I får en hyggelig dag.

    SvarSlet